מסתמן: בסוף החודש ייבחרו הפיינליסטים למפקד גל"צ

נורית דאבוש ומשה שלונסקי הופיעו בפני ועדת האיתור ונתנו עדות מומחה על שוק התקשורת

ועדת האיתור של גלי צה"ל זימנה את יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר, נורית דאבוש, ואת מפקד גלי צה"ל לשעבר, משה שלונסקי, לתת עדות מומחה על שוק התקשורת והרדיו. זאת, במטרה להרחיב את הידע של חברי הוועדה בטרם קבלת החלטה על המועמדים לפיקוד על התחנה הצה"לית.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שלונסקי ודאבוש פרסו בפני חברי הוועדה את תפיסתם באשר לתחנת גלי צה"ל כחלק משוק הרדיו הארצי והאזורי, הזירה התקשורתית שבתוכה גלי צה"ל מתמודדת, וזאת בדגש על השינויים הטכנולוגיים-דיגיטליים בתחום הרדיו, וכן לגבי סוגיית שידורי החסויות והפרסומות.

יגישו לברק את השמות

ועדת האיתור למפקד גלי צה"ל מנוהלת בראשות האלוף במיל' יפתח רון טל, המשמש כיום כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל; קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר; השופטת בדימוס שרה פריש; ועיתונאי "ידיעות אחרונות", אלכס פישמן.

ל"גלובס" נודע כי למועמדים שזומנו לוועדה הוקצבה כשעה לשטוח את משנתם באשר לגלי צה"ל וכן לענות על מספר שאלות של חברי הוועדה. חברי הוועדה גם ביקשו מהמועמדים להתמקד בחזון שלהם לתחנה הצה"לית בעידן הנוכחי, שינויים מתבקשים בגלי צה"ל, סוגיות בעייתיות שיכולות לצוץ תחת פיקודם על התחנה ועוד. כמו כן, ניתן למועמדים זמן ארוך לסקור את הקריירה שלהם, יכולותיהם הניהוליות וניסיונם בתחום התקשורת.

בין המועמדים שנפגשו עד כה עם חברי הוועדה ניתן למנות את ירון דקל, גולן יוכפז, אבי ברזילי וינון מגל. ל"גלובס" נודע כי עד כה רואיין חלק קטן מהמועמדים, בין היתר בגלל שחלק ניכר מהם נמצאים בחופשות בחו"ל.

על-פי גורמים במשרד הביטחון, המגמה היא כי עד סוף אוגוסט ועדת האיתור תגיש לשר הביטחון, אהוד ברק, 3 שמות מהם יבחר השר את המפקד הבא לתחנה. ואולם, עקב דחיית חלק מהראיונות עד לשובם של חלק מהמועמדים מחו"ל, תתכן דחייה של מועד זה.