אחרי באומן ומקאן: גם גלר-נסיס פורש ממכרז מפעל הפיס

מסתמן: במכרז יתמודדו אדלר, גיתם, שלמור וראובני ■ תקציב הפרסום עומד על 40 מיליון שקל

בעוד ימים ספורים צפוי להסתיים מועד הגשת ההצעות במכרז על תקציב הפרסום של מפעל הפיס. ל"גלובס" נודע כי גם משרד הפרסום גלר-נסיס-פובליסיס החליט שלא להתמודד על התקציב, ולכן בשלב זה מסתמן כי רק 4 משרדי פרסום יתמודדו במכרז: אדלר-חומסקי, וגיתם BBDO, המטפלים כיום בתקציב, שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן.

כפי שנחשף ב"גלובס", משרדי הפרסום מקאן-אריקסון ובאומן-בר-ריבנאי לא ייקחו חלק במכרז, שהיקפו הכספי עומד על כ-40 מיליון שקל.

כפי שפורסם, באחרונה פנה מפעל הפיס למספר משרדי פרסום והזמין אותם להתמודד על התקציב. בפועל יכולים להשתתף במכרז רק משרדי פרסום גדולים.

תנאי הסף קובעים כי במכרז יוכל לקחת חלק רק משרד שהיקף הפעילות האמיתית שלו (לא ע"פ נתוני יפעת בקרת פרסום) עומדים על 12 מיליון שקל. עוד נדרש המשרד ללפחות לקוח אחד של 2 מיליון שקל בו הוא טיפל לפחות שנתיים מבין 3 השנים האחרונות.

מרחב גדול לאנשי מפעל הפיס

בחירת הזוכים במכרז תעשה על-ידי פרמטרים איכותיים ומסחריים, כשהדגש הוא דווקא על הפרמטרים האיכותיים שיהוו 85% מהציון הכולל. ההצעה המסחרית תהווה רק 15% מהשיקלול הכולל. המשמעות היא שאנשי מפעל הפיס מותירים בידם הרבה חופש בחירה בנוגע לזהות הזוכים.

בשלב הראשון תיבחן העמידה של המשרדים בתנאי הסף. השלב השני יורכב משני מרכיבים: 65% מהניקוד בשלב זה יינתנו לאלמנטים שקשה יחסית למדוד בצורה אובייקטיבית: בחינת הקריאטיביות של המשרד, אנשיו, לקוחותיו יכולות אסטרטגיות והתרשמות אנשי מעל הפיס מהמשרד. 35% נוספים יהיו על פתרונות אסטרטגיים וקריאטיביים שינתנו על-פי בריף.

תקציב הפרסום של מפעל הפיס עורר בעבר לא מעט הדים תקשורתיים. המכרז האחרון שנערך היה ב-2006. במכרז התמודדו באומן-בר-ריבנאי, אדלר-חומסקי, גיתם BBDO, ראובני-פרידן, גלר-נסיס, פובליסיס אריאלי וזרמון-גולדמן. לשלב הגמר הגיעו באומן, גלר, גיתם ואדלר. גיתם ואדלר זכו בתקציב, והם מטפלים בו מאז.