כצפוי: S&P הותירה את דירוג ישראל על A עם תחזית יציבה

כצפוי הורידה חברת הדירוג את דירוג האג"ח 2003, המגובות בתמיכה של ארה"ב לדירוג AA+ ■ הדירוג הקודם לאג"ח עמד על AAA

אין איום להורדת דירוג לישראל: סוכנות הדירוג העולמית S&P הותירה היום (ב') את דירוג האג"ח של ישראל על רמה A עם תחזית יציבה.

כזכור, סוכנות הדירוג העולמית הורידה את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב, לראשונה בהיסטוריה. ובהתאם להורדת הדירוג לכלכלה הגדולה בעולם, כצפוי הורידה S&P את דירוג האג"ח הישראליות, המגובות בתמיכה של ארה"ב לדירוג AA+. נזכיר כי מדובר באג"ח מ-2003, הדירוג הקודם לאג"ח עמד על AAA.

נזכיר כי בחודש שעבר כלכלני חברת הדירוג העולמית S&P החלו בימים האחרונים את הביקור המסורתי בישראל, כך נודע ל"גלובס". גורמים בכירים בירושלים מסרו כי הדאגה העיקרית שמביעים כלכלני S&P קשורה ישירות להתפתחות מחירי הדירות במשק הישראלי. "הם מוטרדים אם יש כבר בועה בנדל"ן, ואם אכן כך, איך מתכוונים כאן לטפל בה", אמר אחד הבכירים.

בחברת הדירוג מוטרדים מההשלכות של המהפכות המתרחשות בכמה ממדינות ערב על ישראל ועל ביטחונה. משטרים עוינים לישראל שיקומו בעתיד עלולים לערער את יציבותה, לפגוע בפעילות הכלכלית ובצמיחה, אך בעיקר, לגרום לה להגדיל משמעותית את הוצאות הביטחון, ובכך את הגירעון ואת החוב. נקודה נוספת שמעיבה על ישראל היא החולשה של כלכלות אירופה וארה"ב המהווים כמחצית משוקי היעד של היצוא הישראלי.