הקסם אבד? באפט רכש מניות ב-3.6 מיליארד ד' לפני הנפילות

מדובר בשיא של 3 שנים מבחינת באפט ברכישות של מניות, מאז הרבעון השלישי של 2008

המשקיע האגדי וורן באפט, באמצעות חברות ההחזקות שלו ברקשייר האתוואיי, רכש ברבעון השני של השנה מניות בכ-3.62 מיליארד דולר. כך, לפי מסמכים שהגישה החברה. מדובר בשיא של 3 שנים מבחינת באפט ברכישות של מניות, מאז הרבעון השלישי של 2008 (אז רכשה ברקשייר מניות בכ-3.9 מיליארד דולר).

גם אז, אגב, הרכישות הגדולות יחסית התבצעו זמן קצר לפני המפולת הגדולה של הרבעון הרביעי ב-2008, שנמשכה למעשה עד תחילת חודש מארס 2009. לאחר מכן, כידוע, יצא מדד ה-S&P 500 לראלי אדיר שנמשך עד לסוף חודש אפריל האחרון.

בשנים האחרונות נהג באפט להשקיע יותר באגרות חוב וכעת, כאמור, הוא שינה את גישתו ועבר להשקיע יותר במניות. זאת, מעט לפני המפולת האחרונה ש"גילחה" אחוזים רבים מוול סטריט.

באפט טען היום כי הדירוג של האג"ח של ממשלת ארה"ב הוא עדיין AAA למרות הורדת הדירות של S&P ביום ו' האחרון. "אם דעתי תשתנה בעקבות המהלך, זה יהיה רק לגבי האמינות של סוכנות S&P", אמר באפט. "לא הייתי חולם להשקיע את הכסף במקום אחר", הוסיף באפט. "אני אמשיך לקנות אג"ח גם בתשואה של 0%. הדירוג של הדולר האמריקני לא מושלם, כך גם הביצועים האחרונים של הממשלה, אך החוב הוא בהחלט AAA כל עוד יש ברשות ה'פד' מכונה להדפסת דולרים".

באפט הוא אחד מבעלי המניות המרכזיים בסוכנות הדירוג מודי'ס, סוכנות מתחרה של S&P. נזכיר כי רק לאחרונה אמר באפט כי הוא אינו מבין את המהלך של S&P ומדובר במהלך "לא הגיוני". בראיון לרשת פוקס אמר באפט: "ארה"ב עדיין שווה דירוג AAA. למעשה, אם היה דירוג AAAA - הייתי מעניק אותו לארה"ב".