פאניקה בשווקים: 7.8 טריליון דולר מחיקות בשווקים מיולי

אפקט הורדת הדירוג של ארה"ב: מחיקות בשוקי המניות, ועליית היקף שוק האג"ח העולמי לשיא ■ היקף שוק האג"ח הגיע לשיא של כ-42 טריליון דולר השבוע

הטלטלות העזות בשווקים הגלובליים בימים האחרונים, לאחר הורדת דירוג האשראי של ארה"ב על ידי S&P ביום ו', עושות את שלהן: בעוד בשוקי המניות הגלובליים מתבצעות מחיקות, נוהרים המשקיעים לעבר שוק האג"ח, הנחשב בטוח יחסית.

בעוד שוקי המניות מחקו כ-7.8 טריליון דולר מאז ה-26 ביולי, הגיע היקף שוק האג"ח העולמי לשיא של 42 טריליון דולר, כשהוסיף כ-132.4 מיליארד דולר מאז סוף יולי - כך פורסם בבלומברג היום (ג').

כאמור, על פי שווי מדד האג"ח הרחב של בנף אוף אמריקה, עלה שוק האג"ח בכ-132.4 מיליארד דולר להיקף כולל של 42.1 טריליון דולר - ההיקף הגדול ביותר מאז החל להתפרסם המדד, בשנת 1996.

נראה כי החששות בשווקים הגלובליים מובילות את המשקיעים לנהור לעבר האג"ח הממשלתיות, שנתפסות כנכס בטוח יחסית - כאשר גם התשואות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב שאיבדו דירוג, ירדו למתחת ל-2.27% - חרף הורדת דירוג האשראי לטווח הארוך. גם באירופה, התשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה וספרד, יורדות מתחת לרף ה-5% - זאת לאחר שאיימו לחצות את רף ה-7% בשבוע החולף.