"תתכוננו לתיקון בטווח הקצר - השוק נמכר יתר על המידה"

אומר פאבר, שחזה בשבוע שעבר שאנו בדרך לשוק דובי ■ "האסטרטגים בארה"ב, רובם אנשים חסרי שכל, שחזו כי ה-S&P500 יגיע ל-1,400-1,500 נק' - יצטרכו לעדכן תחזיותיהם"

"תתכוננו לתיקון בטווח הקצר - השוק נמכר יתר על המידה", כך אומר יום (ג') מארק פאבר שחזה רק בשבוע שעבר שאנו בדרך לשוק דובי. "אני חושב שבטווח הזמן הקצר שוקי המניות סביב העולם, אשר ספגו מכירות יתר חזקות מאד, החזקות ביותר שנרשמו בשווקים מאז פברואר, מארס 2009 ושנת 1987 (שיאי המשברים הגדולים). זה לא אומר שהשווקים לא יכולים להמשיך ולרדת, אך אני חושב שבקרוב נראה תיקון".

עם זאת, פאבר המשמש כעורך וכמוציא לאור של דוח "Gloom Boom & Doom" אמר בראיון ברשת CNBC כי לא שינה את גישתו הדובית והוא עדיין מצפה כי מדד S&P500 יפול ל-1,100 נקודות עד אוקטובר, אך אמר כי ה-Selloff הגיע מוקדם מכפי שהוא ציפה. (אתמול צנח מדד הבנצ'מארק בוול סטריט ב-6.66% ל-1,119 נק').

"האסטרטגים בארה"ב, רובם אנשים חסרי שכל, אשר חזו כי ה-S&P500 יגיע לרמות של 1,400-1,500 נקודות עד סוף השנה , אני חושב שהם יצטרכו לעדכן את תחזיותיהם ואני חושב שיתכן שהשוק יפול למעשה עוד יותר מהתחזית שלי".

לדבריו התיקון כלפי מטה היה כל כך אכזרי בגלל שהמשקיעים איבדו את האמון בפוליטיקאים ובמדיניות הכלכלית הנוכחית. "אף אחד כבר לא סומך על אף אחד. לא בממשל אובמה, לא בקונגרס, לא באנשים שהצביעו בעד העלאת תקרת החוב ועוד ועוד".

לדברי פאבר מכירת היתר בשוק המניות הסיטו את המשקיעים לחופי מבטחים כמו לשוק אגרות החוב הממשלתיות, מה שהוביל לנפילת התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים לרמה של 2.35%, למרות שסוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב. פאבר, יחד עם ג'ים רוג'רס, מאמינים שמחירי אגרות החוב הממשלתיות גבוהים מדי וכי התשואות עליהם חייבות יהיו לעלות.