מניית הערב: ישראלית מזנקת בשל העלאת המלצה ל"קנייה"

ההמלצה הקודמת מבית ההשקעות Wonderlich Securities לספקית שבבי התקשורת הישראלית היתה "החזק" ■ מחיר היעד נותר 32 דולר ומשקף למניה דיסקאונט של כ-37%

מניית ספקית טכנולוגיית שבבי התקשורת הישראלית, סיוה מזנקת הערב בוול סטריט לאחר שזכתה להעלאת המלצה ל"קניה" מ"החזק" וחזרה על מחיר יעד של 32 דולר מבית ההשקעות Wonderlich Securities, אשר מעריכים כעת כי מוצרי החברה המוטמעים בטלפונים סלולריים מהדור השלישי והרביעי יזכו לתמחור גבוה יותר.

"אנו מעלים את המלצתינו לסיווה מאחר ואנו מאמינים שהתחזיות להכנסות מתמלוגים ולעליית מחיר המכירה הממוצע (ASP) - משתפרים". בנוסף מציינים האנליסטים כי הירידה במחיר המניה בעקבות הנפילות בשוק הורידו אותה לרמות אטרקטיביות ביחס למחיר היעד שלהם ל-12 החודשים הבאים שנותר 32 דולר ומשקף לה דיסקאונט של כ-37% ביחס למחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט.

הדינמיקה של המחיר - חיובית: בוונדליך מאמינים כי התמלוגים שמקבלת סיווה לאפליקציות המיועדות לטלפונים מהדור השלישי יוכפלו ביחס לתמלוגים שמקבלת החברה בעבור אפליקציות המיועדות לטלפונים מהדור השני וכי התמלוגים על יחידות LTE המיועדות לדור הרביעי שוב יוכפלו ביחס לדור 3. מחיר המכירה הממוצע יורד ככל שגדלות הכמויות הנמכרות, כך שעל פני זמן צפויים מכפילים אלו לרדת, אך האנליסטים מצפים כי תמהיל הטלפונים הסלולריים הזולים מהדור השלישי שחודרים לסין ולהודו, ישתנה ויהפוך ליוקרתי יותר מה שעשוי לשפר את עקום מחיר/כמות של החברה.

חדשות מעורבות מחזית האייפון של אפל: האנליסטים ביצעו בדיקה חוזרת והם מציינים בסקירתם הנוכחית כי הם מאמינים שיהיה זה אך מעשה שקול לצפות שאפל לא תמשיך לעשות שימוש ברשיונות ה-Baseband devices של סיוה במוצריה החדשים (אייפון 5 ו-6). עם זאת, הם מצפים להמשך הפעילות העסקית בשבבים שלהם רישיון מול אינטל במוצריה הישנים יותר של אפל, כגון מכשירי האייפון אשר מיועדים לשווקים המתעוררים. בסופו של דבר זו עשויה להיות הזדמנות מבחינתה של סיוה להתקשר התקשרות חוזית ישירה מול אפל, או לזכות בהישגים עיצוביים באמצעות אינטל.

סיוה, שמספקת את הטכנולוגיה שאחראית על ניהול התדרים בתהליכי שידור וקליטה בטלפונים, נמצאת בטלפונים הפופולריים ביותר כרגע - הגלקסי ‏II‏ של סמסונג. סיוה, שבאופן מסורתי הייתה מבוססת פחות בטלפונים חכמים בדור השלישי ומעלה, מספקת כעת את טכנולוגיית התקשורת עבור הדור השלישי (‏CDMA‏) והדור הרביעי (‏LTE‏), בטלפוני הגלקסי החדשים. ‎‎נציין כי עם פירסום דוחות הרבעון השני לפני כשבועיים העלתה החברה מעלה בפעם השנייה את תחזיות הצמיחה השנה בעקבות הגידול במכירות של סמסונג. החברה ‏‎‎הרוויחה 5.2 מיליון דולר ברבעון השני‏ והציגה זינוק של 36% במכירות שהסתכמו ב-14.4 מיליון דולר ברבעון החולף לעומת אשתקד.