"אל תטעו, שוק המניות הגלובלי הוא דובי לעשור הקרוב"

אנליסט בכיר, ראש מחלקת מחקר בבנק ההשקעות: "אנו עומדים בפני שוק מניות דובי לטווך הארוך" ■ "ראלי זמני מידי פעם הוא אכן אפשרי בשוק מניות דובי"

"אל תטעו, שוק המניות בעולם הוא דובי בטווח הארוך", כך מעריך היום (ד') אנליסט בכיר ויקטור שווס, ראש מחלקת מחקר בבנק ההשקעות, Samsung Securities באסיה.

"אנו עומדים בפני שוק מניות דובי ב-5 עד 10 השנים הקרובות", אמר שווס בריאיון ל-CNBC. "מה שאנו רואים עכשיו זה רק תיקון. יש עדיין ראלי מידי פעם אך הוא זמני בלבד", מדגיש האנליסט. עוד הוסיף כי ראלי מעין זה הוא אכן אפשרי בשוק המניות כאשר הסנטימנט הוא בעיקרו דובי. "כשמדברים על שוק דובי אין הכוונה להפסד כספים כל הזמן", הדגיש שווס.

הראלי הגדול ביותר בשוק דובי אירע במהלך המיתון הגדול של שנות ה-30. "הראלים הזמניים הללו במהלך שוק דובי, מאופיינים בעוצמה גבוהה יותר בהשוואה לראלי בשוק נורמאלי", אמר. "קשה להעריך את שווים של הנכסים, אין כרגע מגמה ברורה בשווקים", הדגיש.

סקוט רדלר, אסטרטג בכיר, מסכים עם הדברים וממליץ על מניות הטכנולוגיה מיקרוסופט ואינטל. "החברות בעלות חוב מוגבל ובעלות פוטנציאל גבוה לצמיחה, הן החברות המומלצות", אמר.