איתות מרגיע מאיטליה: הצלחה במכרז האג"ח הממשלתית

איטליה מכרה היום אג"ח לשנה אחת בהיקף של 6.5 מיליארד אירו בתשואה של 2.959%, ירידה ביחס לתשואה של 3.67% שנקבעה במכרז האג"ח הדומה שהתבצע ב-12 ביולי

איתות מרגיע: הצלחה במכרז האג"ח האיטלקיות, בעקבות התערבות הבנק האירופי המרכזי - מפיל את התשואות עליהן. היום בשעות הצהריים פירסמה איטליה את תוצאות מכרז האג"ח הממשלתיות בו היא מכרה אג"ח וגייסה בתמורה ל-6.5 מיליארד אירו (9.4 מיליארד דולר). עלויות הגיוס (הריבית שמשלמת האג"ח) נפלו ביחס למכרז הקודם שקיימה איטליה בחודש הקודם, לאחר שה-ECB החל לרכוש את האג"ח של איטליה, מה שהוביל לנפילה ברמות התשואה בשבוע האחרון.

איטליה מכרה אג"ח לשנה אחת לפי תשואה של 2.959%, ירידה ביחס לתשואה של 3.67% שנקבעה במכרז האג"ח הדומה שהתבצע ב-12 ביולי. הביקושים עלו והיו פי 1.94 מההיצע לעומת פי 1.55 בחודש שעבר.

נציין כי התשואה על אג"ח איטלקית ל-10 שנים נפלה ב-100 נקודות בסיס (1%) השבוע, לאחר שה-ECB החל לרכוש חוב איטלקי וספרדי בשוק. לפני הצעד הנ"ל של ה-ECB, התשואות זינקו לשיא שכמוהו לא היה מאז הושק האירו ב-1999, על רקע החששות שאיטליה תהיה הקורבן הבא של משבר החובות האירופי.

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני הסכים להאיץ את תוכנית הצנע ולאזן את תקציב המדינה כבר ב-2013, שנה לפני התכנון המקורי, וזאת על מנת להבטיח את תמיכת ה-ECB בה.

נציין כי נכון לסוף השנה הקודמת הסתכמו חובותיה של איטליה ב-1.8 טריליון אירו והיא בעלת החוב השני בגודלו ביבשת. בשנה הנוכחית עוד צריכה איטליה לפרוע חובות בסך 75 מיליארד אירו, וצריכה למכור אגרות חוב בתמורה לכ-80 מיליארד אירו לפירעון אג"ח ולכיסוי הגירעון התקציבי. המבחן הגדול ביותר של איטליה יגיע בספטמבר, אז יגיע מועד פרעונן של אג"ח בשווי של 46 מיליארד אירו.

הריבית העודפת שהמשקיעים דורשים כעת על האג"ח האיטלקית ל-10 שנים מעל לאג"ח הגרמנית לאותו פרק זמן מסתכם בפער של 2.8%, זאת לעומת פער של 4.16% שנרשם ביניהן ב-5 באוגוסט.

"המכרז היום מאשר שהביקוש לני"ע האיטלקים נותר בריא, והוא צריך להיתפס על ידי המשקיעים כסימן מרגיע", אמרה אנליסטית תחום האג"ח של בנק ההשקעות היטלקי יוניקרדיט.