בעיות נדל"ן בסגנון ארה"ב: מחפשים איך למכור נכסים מעוקלים

הבית הלבן בשיתוף הסכנות הפדראלית למימון משכנתאות ושתי החברות הממשלתיות Fannie Mae ו-Freddie Mac עובדים על דרכים חדשות למכור נכסי נדל"ן שעוקלו למשפחות

הבית הלבן הודיע היום (ד') כי הוא עובד על דרכים חדשות למכור נכסי נדל"ן למשפחות בשיתוף עם הסכנות הפדראלית למימון משכנתאות ושתי חברות הענק הממשלתיות שמעניקות משכנתאות Fannie Mae ו-Freddie Mac. ברקע, מדד רכישות הבתים באמצעות נטילת משכנתא פירסם היום נתון מאכזב.

"הבית הלבן בוחן דרכים חדשות לשווק ולמכור נכסי נדל"ן שעוקלו ולהחזיר לשוק נכסים ברי השגה שיקלו על משלמי השכירות ורוכשי הבתים, יעזרו לקדם השקעות פרטיות בנכסי נדל"ן ולתמוך ביציבות מחירי הדיור", אמר שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר.

דבריו של גייתנר פורסמו על רקע נתון מאקרו מאכזב בשוק הנדל"ן. מדד רכישות הבתים באמצעות נטילת משכנתא (MBA) ירד ב-0.9% בשבוע שעבר, לעומת עלייה של 5.1% בשבוע שלפני כן.

נזכיר כי מאז אוקטובר החברות Freddie Mac ו-Fannie Mae עלו למשלם המסים האמריקני כ-151 מיליארד דולר כדי לכסות את ההפסדים שלהם, בעוד הספדים נוספים עוד צפויים להם בעתיד. זאת, לאחר שחברות אלו הולאמו על-ידי הממשלה האמריקנית בתקופת משבר הסאב פריים הגדול ב-2008.