מנכ"ל JP מורגן: "אובמה לא עקבי; לא נוריד חשיפה לאירופה"

ג'יימי דימון מסכים עם הטענה של S&P לגבי ממשל אובמה אך מזכיר כי הורדת הדירוג היא דעה אחת בלבד ■ "רוב הבכירים שאני מדבר איתם בשוק לא סומכים רק על S&P כשהם מקבלים את החלטותיהם" ■ על הירידות באירופה: "יש לנו חשיפה בשיעור סביר, לא מתכוונים לברוח"

ג'יימי דימון, מנכ"ל JP מורגן, מבקר את ממשלת ארה"ב וטוען כי הוא מסכים עם סוכנות הדירוג S&P בנוגע להתנהלות ממשלת ארה"ב עם הכלכלה האמריקנית. "הממשל האמריקני צריך להראות משמעת פיסקאלית. לא בגלל סין או בגלל הורדת הדירוג, הם חייבים את זה למען האזרחים", אמר הערב (ד') דימון בראיון לרשת CNBC.

"הממשל של אובמה הוא חסר עקביות ומדיניות ברורה", אמר דימון. "עם זאת, הורדת דירוג של S&P היא דעה, כזו שחשבו עליה הרבה אבל רק דעה. רוב הבכירים שאני מדבר איתם בשוק לא סומכים רק על S&P כשהם מקבלים את החלטותיהם".

את הדברים אמר דימון על רקע הורדת הדירוג של האג"ח של ממשלת ארה"ב ביום ו', מה שהוביל את השווקים לירידות חדות ביום המסחר לאחר מכן. רכבת ההרים בוול סטריט טרם נרגעה לאחר שאמש הודיע יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי כי הוא מותיר את הריבית בשיעורה הנוכחי (0%-0.25%) לפחות עד אמצע 2013. כמו כן, רמז ברננקי כי הבנק המרכזי יחל בקרות תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3).

גם אירופה לא יורדת הערב מהכותרת, הבורסות המובילות ביבשת ננעלו היום בירידות חדות של עד 6%, בהובלת מניות הבנקים.

בנוגע למצב באירופה אמר דימון כי הוא מרגיש בנוח עם מידת החשיפה של JP מורגן לאירופה. "אנחנו לוקחים חלק בכלכלת אירופה כבר מאות שנים", אמר דימון. "יש לנו חשיפה בשיעור סביר לבנקים רבים ביבשת, ואין בכוונתו לברוח".

דימון לא נשאר חייב ומתייחס גם לדבריה של אנליסטית הבנקים המפורסמת, מרדית' וויטני שאמרה היום כי הבנקים בארה"ב נראים כמו "זומבים" מכיוון שהעסקים שלהם לא ישתפרו במשך זמן ממושך. דימון אמר כי ללא ספק "צפויים מכשולים לבנקים, אך הם בהחלט לא 'זומביים'". (לסיפור המלא).

"אני באמת אוהב את וויטני, אבל הדברים שהיא אמרה הם שטויות", הוסיף דימון. "לכל עסק יש את האתגרים שלו - שיעור הריבית, מחירי הסחורות, ביקושים וכו' - וצריך למצוא דרך לקדם את העסק למרות אותם אתגרים. הכלכלה הרעה היא מהמורה בדרך".