האם ש"ס מכינה הקרקע לפרישה מהממשלה?

יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר היום כי הוא מחכה לראות אלו פתרונות יצליחו לגבש צוותי העבודה שמינה ראש הממשלה. אם לא יהיה שבע רצון, אמר ישי "אני בשל לזעזועים קואליציוניים"

האם ש"ס מכינה את הפרישה מהממשלה? במהלך כנס של מרכז השלטון המקומי שמתקיים במעלות היום, אמר יו"ר ש"ס, אלי ישי כי הוא מחכה לראות אלו פתרונות יצליחו לגבש צוותי העבודה שמינה ראש הממשלה. אם לא יהיה שבע רצון, אמר ישי "אני בשל לזעזועים קואליציוניים".

ישי מתח ביקורת על הרכב הוועדה ואמר כי הצוות שהוקם אינו מונה נציגות של השלטון המקומי. לדבריו, הוועדה חייבת לקיים דו שיח גם עם השלטון המקומי שכן מי שיידרש ליישם את מסקנות הוועדה הם ראשי הרשויות שמכהנים כיושבי ראש הוועדות המקומיות לתכנון ובניה ומשמים חברים בוועדות המחוזיות ואף בוועדה הארצית לתכנון ובניה. ישי הציע להזמין את ראשי השלטון ולהעלות פתרונות למצוקת הדיור.

גורמים בשלטון המקומי מתחו ביקורת על כך שיש ניחוח גזעני על כך שבוועדה אין ייצוג למגזר הערבי שסובל קשות מבעיית הדיור והשיכון ביישובים הערביים. "זו הפצצה הבאה של מדינת ישראל", אמרו. ללא פתרון לבעיית אזרחי ישראל הערבים שמונים כמיליון אזרחים צופים בשלטון המקומי שהנושא יתפוצץ בקרוב במלוא החומרה.

ישי הוסיף כי הוא ימשיך להיאבק לטובת השלטון המקומי. "מענקי האיזון הם אחד הכלים החשובים שמסייעים בחיזוק השלטון המקומי עבור הציבור בישראל השלטון המקומי היא כתובת ראשונה למצוקות שלו וחובתי כשר הפנים לסייע בחיזוק השלטון המקומי גם דרך מענקי האיזון. מצוקת הדיור תאגידי המים, מעמיסות נטל בלתי אפשרי על השלטון המקומי וכמעט באופן בלתי אפשרי הדבר גולש לאזרח. בכוונתי אעשה הכל כדי לעצור כל הכבדה שמכבידה על הציבור יותר ממה שקשה גם ככה בימים אלו".