"המשקיעים בארה"ב מכורים ל-QE3 ממש כמו להרואין"

לאחר שיו"ר ה'פד' ברננקי רמז ביום ג' האחרון על אפשרות לתוכנית רכישות נוספת, מתגברים הקולות שמאמינים כי השווקים לקראת תיקון ■ "המשקיעים מרגישים שקיבלו הבטחה מברננקי"

לאחר הודעת הפדרל ריזרב ביום ג' האחרון על החלטת הריבית, רבים מאמינים כי השווקים ישובו להתאושש בזמן הקרוב. בהודעה שפורסמה, הצהיר יו"ר ה'פד' בן ברננקי כי ישמור על הריבית בארה"ב ברמה אפסית עד 2013, וכן רמז על "צעדים מוניטאריים" נוספים שיינקטו בזמן הקרוב - ברומזו על תוכנית רכישות נוספת (QE3).

לאחר ההודעה המדוברת, מתגברים הקולות בשוק האמריקני המעריכים כי שוק המניות יתקן את הנפילות האחרונות, לקראת החלתה של תוכנית רכישות נוספת אג"ח נוספת. "השווקים מכורים לזה כמו להרואין", אמר האנליסט לאנס רוברטס, מסטריט-טוק. "עכשיו המשקיעים יודעים שיש להם את 'המילה של ברננקי', למרות שלא קיבלנו אמירה כזו במפורש".

האפקטיביות של תוכנית רכישות שלישית מוטלת בספק, מה שמסביר את המשך צניחות המדדים המרכזיים בוול סטריט, אתמול (ד'). זאת, ברקע העובדה שהמשקיעים כנראה ציפו מראש לרמז בדבר רכישות נוספת, ולא הופתעו מהודעת ה'פד'.

"במארס 2009 כולם חשבו שאנו מתקרבים לסוף העולם, ואז ל-QE1 הייתה אפקט משמעותי על השווקים", מסביר רוברטס. "תוכנית הרכישות השנייה הועילה לצמיחה, אבל באופן משמעותי כמו הראשונה. ולכן, כעת סוברים כי האפקט של תוכנית שלישית יהיה נמוך".