החששות גוברים: "הסיכוי למיתון בארה"ב עלה ל-1 ל-5"

ריצ'רד הוי, כלכלן בכיר בקרן ניהול השקעות: "הסיכוי למיתון בארה"ב עולה מידי יום - כרגע עומד על 20%" ■ "החששות מפני רמת הצמיחה ורווחי החברות הולכים וגוברים"

השאלה הגדולה העומדת על הפרק בארה"ב ובשווקי העולם היא מה הסיכויים של הכלכלה האמריקנית להידרדר למיתון? תשובה לשאלה הזו מספק היום (ה') ריצ'רד הוי, כלכלן בכיר בקרן ניהול השקעות -BNY מלון , "הסיכוי למיתון בארה"ב עולה מידי יום והוא כרגע עומד על 20%", הודיע הכלכלן בהודעה שנשלחה ללקוחות בית ההשקעות.

"הסיכוי גדל על רקע המדיניות הפיסקלית של הממשלה ועל רקע ההתנצחויות הבלתי פוסקות בוושינגטון", כתב הכלכלן ריצ'רד הוי. בנוסף ציין הוי גם את הסיכון מכיוון אירופה "משבר החוב באירופה תרם את חלקו לנפילה החדה של המניות בשווקים בימים האחרונים", אמר.

"אנו מאמינים כי גובר בשווקים הגלובליים הסיכון כלכלי, החששות מפני רמת הצמיחה ורווחי החברות הולכים וגוברים. הירידה בשוק המניות שראינו בימים האחרונים רק מהווה אינדיקציה ואיתות לצמיחה כלכלית חלשה", את הסיכויים נכתב בהודעה. עוד הזהיר הוי כי הידוק של המדיניות הפיסקלית בטווח הקצר עלולה להגדיל מיתון בקנה מידה גדול".

בסיכום דבריו הסביר הוי כי "מיתון הנגרם כתוצאה ממדיניות של הידוק מוניטארי עשויה לתקן את בעיית האינפלציה המוגזמת, ואילו מיתון הנגרם כתוצאה ממדיניות של הידוק פיסקלי עלולה להקשות על בעיה הארוכת טווח של גירעון מתמיד בתקציב".