הבונוסים של עובדי הבנקים בארה"ב יצנחו ב-30% השנה

ברקע הטלטלות האחרונות בשווקים, חברת הסקרים Johnson Associates קובעת: הבונוסים של אנליסטים, בנקאים ואנשי מכירות בסקטור הפיננסים יספגו ירידה של 20-30%

בכירי הבנקים המובילים בארה"ב, צפויים לספוג קיצוצים בבונוסים שלהם בהיקף של עד 30% בשנת 2011, בהשוואה לשנת 2010 - כך, על פי תחזיות חברת הסקרים Johnson Associates, אשר עובדת בשיתוף עם בנקים מרכזיים הנסחרים בוול סטריט. את התחזית האחרונה פרסמה החברה אתמול (ו').

על פי נתוני החברה, סקטור הפיננסים צפוי לספוג את הפגיעה הגדולה ביותר בבונוסים לעובדים - כאשר בכירים בחברות ייעוץ צפויים לספוג ירידה של 0-30% בבונוסים, בעוד אנליסטים, בנקאים ואנשי מכירות צפויים לספוג ירידה של 20-30% בבונוסים השנה.

אולם, יש גם בשורות משמחות: ב-Johnson Associates צופים כי העובדים בבנקי ההשקעות השונים יהנו מגידול בבונוסים בהיקף של 5-10%, בעוד בנקי המשכנתאות צפויים לספוג השפעה מעורבת - אשר נאה מגידול של 5% בבונוסים ועד קיטון בשיעור דומה, כתלות בביצועי הבנק.

נציין כי ברקע הטלטלות האחרונות בשוק המניות בארה"ב - בעוד בסיכום שבועי, חתמו בסופו של דבר המדדים המרכזיים בירידות של 1% בלבד - הצהירו בנקים מרכזיים דוגמת גולדמן זאקס , מורגן סטנלי , ברקליס וקרדיט סוויס , כי יחתכו בבונוסים לעובדים, כחלק מהרחבת מדיניות הקיצוצים שלהם.