"וול סטריט ג'ורנל" על שבוע המסחר: "ככה נראה שוק דובי"

פרצ'סקו גררה, עורך Money & Investing: "השווקים הגלובליים לא חוו טלטלות כאלה מזה 3-4 שנים" ■ לדבריו, "הטלטלות וחוסר האונים של המשקיעים - ככה בדיוק נראה שוקי דובי"

"ככה בדיוק נראה שוק דובי", התייחס פרצ'סקו גררה (Francesco Guerrera), עורך Money & Investing ב"וול סטריט ג'ורנל". גררה התייחס לטלטלות האחרונות בשווקים הגלובליים, אשר הסתיים בראלי אדיר באירופה ובארה"ב: "השווקים הגלובליים לא חוו טלטלות כאלה מזה 3-4 שנים, הפחד ניכר".

גררה, בריאיון לאתר הפיננסי מרקטווץ', הסביר את המובן מאליו: "הכל התחיל כאשר הורידו את דירוג האשראי של ארה"ב ביום שישי הקודם. זה כמובן מה שהוביל לבהלת המכירות שפקדה את השווקים".

אולם, לאחר מכן התייחס גררה ל"תחושות" בשוק, וציין כי אלה תואמות בדיוק את מה שמכונה על ידי מומחים פיננסים, "שוק דובי": "נראה שהמשקיעים ממש לא בטוחים לאיזה כיוון השווקים נוטים. לא רק הורדת הדירוג, אלא גם משבר החוב באירופה מעיב".

"הטלטלות הללו, והעובדה שהמשקיעים לא באמת יודעים מה לעשות - ככה בדיוק נראה שוק דובי", מזהיר גררה. "רצוי שמנהיגי העולם ינקטו עכשיו בצעדים הנדרשים כדי לאושש את השווקים, או שהמשקיעים ישלמו את המחיר. השבועות הקרובים קריטיים לקביעת עתיד כיוון המסחר", סיכם.