מנצלים הזדמנות: 4 מניות שנרכשו לאחרונה ע"י בעלי עניין

בין המניות: מורגן סטנלי ו-Chesapeak Energy ■ רכישות של בעלי עניין זינקו בתקופה האחרונה לשיא כמוהו לא נרשם מאז שיא המשבר הפיננסי העולמי במארס 2009

האתר "מוטלי פול" מציג מניות שנרכשו בימים האחרונים על ידי בעלי עניין בחברות. נציין כי רכישות של בעלי עניין במניות החברות השונות זינקו בתקופה האחרונה לשיא כמוהו לא נרשם מאז שיא המשבר הפיננסי העולמי במארס 2009.

Chesapeake Energy (סימול: CHK), מאז ה-4 באוגוסט רכשו את מניות חברת האנרגיה האמריקנית 4 דירקטורים ומנכ"ל החברה, כאשר העסקה הגדולה ביותר בוצעה על ידי הדירקטור לו סימפסון, מי ששימש בעבר גם כמנכ"ל חברת ההשקעות Geico (חברת בת של ברקשייר האת'אווי), שרכש 100 אלף מניות במחיר של 27.46 דולר, מאז עלתה המניה ל-31.3 דולר. השקעתו זו של סימפסון, עליו אמר וורן באפט עם פרישתו מגייקו כי "יש להכניס אותו להיכל התהילה של ההשקעות", היא "אינדקטור חזק וחיובי" אומרים במוטלי פול ומציינים כי "אמנם סימפסון אינו חף מטעויות, אך עצם הרכישה שביצע במניה זו מצדיק את בחינת המניה מקרוב".

מורגן סטנלי (סימול: MS), מאז ה-4 באוגוסט רכשו את המניה דירקטור חיצוני אחד ו-3 מנהלים בכירים בבנק, כולל המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים. את הרכישה הגדולה ביותר ביצע המנכ"ל, ג'יימס גורמן שרכש 100 אלף מניות ב-20.62 דולר למניה לפני שזו המשיכה ליפול וביום ו' סגרה ב-16.89 דולר.

במוטלי פול מציינים כי מניות מגזר הבנקאות אינן מתאימות להשקעה לטווח ארוך משתי סיבות - סיבה היסטורית וסיבה עדכנית. בנקים להשקעות לא ממהרים להיטיב עם מחזיקי המניות , אלא להיטיב עם העובדים שמחלקים לעצמם את הרווחים בדרך של בונוסים. הסיבה השניה היא שהסיבות שהקפיצו את רווחי הברוקרים לרמות חריגות היו מינופי יתר, אשר נעצרו לאחרונה על ידי חוקי הרגולציה שהוקשחו. על בסיס שני אלה בסיס התשואה על ההשקעה בבנקים להשקעות אינה רווחית באופן יוצא דופן ביחס להשקעות בגופים פיננסיים אחרים. ללא מינוף היתר, ההחזר על ההון לעולם לא יחזור לרמות שאליהם התרגלו הבנקים. הדבר נכון פרט למורגן סטנלי גם לגולדמן זאקס וכן לפעילות הבנקאות להשקעות של בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ.

כאשר ההשקעה לטווח ארוך אינה באה בחשבון, המשקיעים עדיין יכולים לבחון השקעה במניה של ברוקר, כאשר התמחור שלה כאשר שווי השוק שלה מצוי בשפל משמעותי. כשמחיר המניה נסחר רק ביחס של 0.58 לשווי השוק בספרים ומכפיל הרווח שלה נמוך מ-8, מורגן סטנלי נראית כמועמדת מתאימה להשקעה.

עוד מציינים הכלכלנים את GM , בה רכשו מניות סגן נשיא החברה והמנכ"ל, שגם היא נסחרת במכפילים נמוכים ובשווי נמוך בהרבה מהשווי המופיע בספרים.

וכן את First Bancorp (יש שני בנקים בשם זה, יש להיזהר מבילבול ולהתייחס לבנק הנסחר תחת הסימול: FBNC) בנק מקומי בו ביצעו שני דירקטורים רכישות לאחרונה. שוויו של בנק זה עומד על 200 מיליון דולר בלבד כך רכישה של מניות בתמורה ל-50 אלדף דולר, הגדילה את החזקות של הדירקטור בכ-80%.