"להימנע ממימון מסעות בחירות של הנשיא וחברי הקונגרס"

מנכ"ל סטארבקס: עד שהם יגבשו עסקה "הוגנת ודו-מפלגתית" בסוגיית החוב הפדרלי, ההכנסות וההוצאות ■ ההצעה זכתה לתמיכת מנכ"ל NYSE יורונקסט ומנכ"ל נאסד"ק OMX גרופ

מנכ"ל סטארבקס, הווארד שולץ, זוכה בתמיכה לקריאתו להפסיק לתרום כספים למימון מסעות הבחירות של חברי הקונגרס עד שהם יגבשו עסקה "הוגנת ודו-מפלגתית" בסוגיית החוב הפדרלי, ההכנסות וההוצאות.

במכתב שפירסם אתמול (ב') קרא שולץ למנהיגים עסקיים בארה"ב לעשות את חלקם באמצעות שכירת עובדים כתמריץ נוסף לכלכלה הלאומית, שזקוקה מאוד לתמריצים.

מנכ"ל NYSE יורונקסט, דנקן נידראואר, ומנכ"ל נאסד"ק OMX גרופ, רוברט גרייפלד, כבר הבטיחו לקדם את הצעתו של שולץ. "הרעיון של הווארד הוא אדיר, ואמרתי לו שהוא יכול לסמוך עליי", כתב גרייפלד לבכירי נאסד"ק OMX גרופ.

שולץ יצא בהצעה בעוד מנהיגים עסקיים עשירים קוראים תיגר על הפוליטיקאים האמריקנים, שחשפו בפני הציבור את קטטותיהם הפוליטיות במהלך הדיון על תקרת החוב של ארה"ב. התנהגות הפוליטיקאים הפילה את אמון הציבור לרמה הנמוכה ביותר בתקופה של יותר מ-30 שנה, ואף אוזכרה בנימוקי חברת סטנדרד אנד פור'ס (S&P) להנמכת הדירוג של ארה"ב.

במכתב שפרסם אתמול (ב'), הזמין שולץ מנכ"לים להצטרף אליו ב"הבטחה להימנע מכל תרומה נוספת למסעות בחירות של הנשיא ושל כל חברי הקונגרס, עד שתושג עסקה הוגנת ודו-מפלגתית שתבטיח בסיס פיסקלי חזק יותר לאומה שלנו".

שולץ גם קרא לעמיתיו המנכ"לים להשקיע בפרויקטים או במוצרים חדשים שימריצו את הכלכלה בתקופה שבה הפחד וחוסר הוודאות מרתיעים את החברות מביצוע השקעות, את הצרכנים מביצוע הוצאות צריכה ואת הבנקים מביצוע הלוואות.

"רמות שיא של מזומנים מצטברות בקופות התאגידים בלי שנעשה בהן דבר", אמר שולץ. "הדרך היחידה לשבור את מעגל הפחד הזה היא לשבור אותו".

לאחרונה הוביל שולץ תוכנית ארגון מחדש - מכאיבה אך מוצלחת - ברשת בתי הקפה הגדולה בעולם, וחידש את צמיחת החברה. מינואר ועד אוגוסט השנה שכרה סטארבקס 36 אלף עובדים חדשים בארה"ב ובקנדה - עלייה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.