ועדה של אגף שוק ההון תקדם הקמת המסלקה הפנסיונית

הכוונה היא שבתוך 5 חודשים ניתן יהיה לפרסם מכרז לבחירת הגוף שיקים את המסלקה ■ ההתקשרות עם הגוף שייבחר - 7 שנים מהפעלת המערכת

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, בראשות פרופ' עודד שריג, ממשיך לקדם במרץ את הקמת המסלקה הפנסיונית. לאחר שהניסיון הראשון להקמתה באמצעות חברה מרכזית בבעלות הגופים המוסדיים והמפיצים הפנסיוניים התחפר במקום, פרסם אתמול האגף הזמנה לשלב המיון המוקדם להקמת המסלקה הפנסיונית. בכך הוציא אגף שוק ההון לדרך את השלב הראשון של המכרז לבחירת הגוף המקומי או הזר שיקים ויפעיל את המסלקה הפנסיונית ויפשט את מבנה שוק החיסכון הפנסיוני בישראל. מבחינת שריג מדובר באחד ממהלכי הדגל שישפרו את השוק הפנסיוני.

האוצר הקים ועדת מכרזים שפונה עתה לשלל גופים מעוניינים שיציגו את מועמדותם לבנות מערכת שתספק שירותי העברת מידע וכספים בין גופים מוסדיים, סוכני ביטוח פנסיוניים, משווקים פנסיוניים, יועצים פנסיוניים, מעסיקים וכמובן החוסכים עצמם.

באוצר מפרטים בין היתר כי ההתקשרות עם הזוכה במכרז (החוק מאפשר לבחור ביותר מגוף אחד) תהיה למשך 7 שנים מיום הפעלת המערכת, עם אופציה להארכה לתקופות נוספות של עד 6 שנים במצטבר.

הגשת הצעות עד נובמבר

על פי לוח הזמנים של האוצר, המועד האחרון להגשת הצעות בהליך המיון המוקדם הוא 10 בנובמבר, המועד המשוער להכרזה על העוברים הליך זה הוא דצמבר והמועד הצפוי לפרסום מסמכי המכרז המרכזי לבחירת הגוף שיקים בפועל את המסלקה יהיה ינואר 2012 ככל הנראה.

בחודשים האחרונים האוצר הביע זעם רב על אופן ההתנהלות של החברה הפרטית שבבעלות היצרנים והמפיצים הפנסיוניים שהוקמה בתחילת 2010, לאחר כארבע שנים של עיכובים. שריג והמשנה לממונה לי דגן מצאו שהחברה לא התקדמה לקראת הקמת מסלקה אלא התבוססה בוויכוחים בין בעלי המניות בה.

שריג אמר אתמול כי "אגף שוק ההון מייחס חשיבות עליונה להקמת המסלקה ככלי לפיתוח ולשכלול שוק החיסכון הפנסיוני. מסלקה פנסיונית תביא לקפיצת מדרגה בטיב השירות הניתן ללקוחות ותייעל את התהליכים בשוק החיסכון הפנסיוני כולו". סגן שר האוצר, יצחק כהן, הוסיף כי "פרסום השלב הראשון במכרז להקמת המסלקה הפנסיונית מהווה בשורה חשובה לציבור החוסכים".