טרכטנברג: "לא ניתן להגות פתרונות בני יישום בזמן כה קצר"

יו"ר צוות רוטשילד כתב בבלוג "צוות מנואל" על פגישתו עם הצעירים במאהל בכיכר המדינה ■ "ברור כי שום אוסף של צעדי מדיניות מעשיים לא יוכל לספק את עומק ורוחב הציפיות שנוצרו"

יו"ר צוות רושטילד, פרופ' מנואל טרכטנברג, ממשיך לפעול נמרצות דרך האינטרנט: בפרסום חדש בבלוג שלו כתב פרופ' טרכטנברג כי על חוויתו מהמפגש עם יושבי האוהלים בכיכר המדינה ביום ראשון. "ברור כי שום אוסף של צעדי מדיניות מעשיים לא יוכל לספק את עומק ורוחב הציפיות שנוצרו", כתב פרופ' טרכטנברג.

"לפתרונות צריכים להתלוות שני רבדים נוספים: ראשית, השקפה רעננה וקוהרנטית ממנה נגזרים צעדי המדיניות - לא אוסף מקרי של מהלכים שנשלפו בחיפזון ממגרות מאובקות. שנית, ראייה למרחקים ארוכים, תכנית מדורגת שמתפרסת על כמה שנים קדימה - לא עשר כי זה מעבר לאופק, וגם לא שנתיים כי זה לא מספיק כדי לחולל שינוי אמיתי", הוסיף טרכטנברג בבלוג.

"האם אפשר להשיג כל אלה תוך שישה שבועות, בנוסף לניהול שיח אמיתי?", שאל פרופ' טרכטנברג ומיד ענה כן ולא, "כן כי אין ברירה, כי המציאות המטורפת של משק עולמי פצוע ושל מחאת עם שלם שקם על רגליו לא תשב לה בנחת בצידי ההיסטוריה, ותחכה שהפתרונות המושלמים יבשילו. לא, כי לא חשוב כמה נתאמץ ונשקיע אין אפשרות להגות משנה סדורה, ולגזור ממנה פתרונות מקצועיים בני יישום, ולנהל הידברות אמיתית תוך פרק זמן כה קצר".

בנוגע ליושבי האוהלים בכיכר המדינה אמר פרופ' טרכטנברג כי מדובר בחברות צעירים השקועים בדיון מרתק על נושאים של חברה ומדינה. "הקשבתי בקשב רב לטענות", כתב פרופ' טרכטנברג. "יותר מכל התרשמתי מכך שערכי יסוד כסולידריות ואחריות וצדק וקבלת האחר פורצים החוצה בעוצמה רבה מתוך שטף הדיבור, כאילו היו חבויים שם כל העת, עד שנסדק מעטה הניכור מרעם צעדת ה-300 אלף".