הבוקסי בוקס הושקה בישראל: "רוב התוכן כבר באינטרנט"

חברת הסטארט-אפ בוקסי הישראלית השיקה היום את מוצר הדגל שלה ברשת החנויות באג ■ בניופאן הבוקסי בוקס ניתנת בחינם ברכישת מסך של טושיבה

חברת הסטארט-אפ בוקסי הישראלית השיקה היום (ד') בארץ את מוצר הדגל שלה - בוקסי בוקס ברשת החנויות באג. הבוקסי בוקס לא נמכר עד היום בצורה רשמית בישראל, כאשר מאחורי הייצור וההפצה של המוצר עומדת החברה הטייוואנית D-Link. עד כה גייסה החברה 29.5 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעים קרן ההון סיכון פיטנגו ו-Softbank.

מה שמייחד את הבוקסי מעבר ליכולת שלו לתפקד כסטרימר (מזרים מדיה) ביתי, הוא הממשק הפשוט שלו, המאפשר גישה לקבצי וידיאו של חברים מהפייסבוק וגם להתקין אפליקציות שהם בעצם ערוצי טלוויזיה אינטרנטיים בהם ניתן לצפות בתכני וידיאו מאתרים רבים. בעוד שבעולם אפשר לצפות בנטפליקס, ב-vudu ועוד אתרים רבים. בישראל רשימת התוכן הזו מצטמצמת בעיקר לאפליקציות של הוט ו-yes, המאפשרות גישה לתכנים הפתוחים שלהם הנמצאים ברשת.

בוקסי נחשבת לסטארט אפ מצליח בתחום מוצרי האינטרנט המחוברים לטלוויזיה בעולם. לחברה יש כבר 2 מיליון משתמשים, כאשר את האפליקציה שלה עבור האייפד שיצאה לפני כשבוע, כבר הורידו כ-100,000 אנשים. האפליקציה הזו מאפשרת להזרים תוכן בין האייפד לבוקסי בוקס כאשר נמצאים באותה רשת ביתית.

"רוב התוכן המועדף עלינו נמצא כבר באינטרנט", אומר תום סלע, סמנכ"ל התפעול ואחד המייסדים בחברה. "בוקסי היא הדרך החכמה להביא תוכן מהאינטרנט אל המסך". הבוקסי בוקס יצא כבר בסוף השנה שעברה בעולם, כאשר ההשקה הרשמית בישראל התעכבה זמן רב, למרות שמדובר בחברה ישראלית שעומדת מאחוריו. "השיקול הוא לא שלנו, כאשר בסופו של דבר משיקולים עסקיים היה נכון יותר להפיץ את המוצר במדינות אחרות. אנחנו מאוד גאים שהמוצר מושק סוף סוף בארץ", אמר סלע ל"גלובס".

אחת הבעיות שקיימות בבוקסי בוקס בישראל הוא חוסר בתוכן עשיר לצרכנים המקומיים. "יש שפע תוכן שקיים באינטרנט. אנחנו מדברים כמעט עם כל ספקי התוכן בארץ, חלקם במצב מתקדם יותר וחלקם פחות".

מכירת החברה בשלב זה של החיים, היא לא דבר שבוקסי פוסלת. "הצעה מטורפת תמיד באה בחשבון, אבל היא צריכה להיות מטורפת", אומר סלע. "המטרה עם בוקסי כאשר היא הוקמה היא לעשות שינוי. אני חושב שבפורמט הנוכחי, בו אנחנו חברה קטנה עם כ-40 עובדים, אנחנו בועטים ומסוגלים לעשות שינויים בשוק העמוס והמבולבל הזה, כאשר מדובר ביתרון".

עלות הבוקסי בוקס בבאג עומדת על 1,200 שקל (לעומת 200 דולר בארה"ב). בוקסי משתפת פעולה עם חברת ניופאן בארץ נציגת מסכי הטלוויזיה של טושיבה, כאשר לקוחות שיקנו את מסכי ה-LED החדשים של החברה מגודל 40 אינץ', יקבלו את הבוקסי בחינם. לקוחות שיש להם כבר מסך בבית, יקבלו הנחה של 300 שקל בבאג, כאשר לכל לקוחות טושיבה תהיה גישה לערוץ תוכן ייעודי בבוקסי בוקס, המספק כרגע גישה ל-8 סרטי קולנוע.