אייל גבאי: לא תהיה מדינת רווחה, אלא אם יחימוביץ' תהיה ר"מ

אייל גבאי הזמין אמש מפגינים לביתו ושוחח עימם על המחאה החברתית ■ הקלטות מהשיחה הגיעו לידי גל"צ ופורסמו הבוקר ■ "השיטה הכלכלית תשתנה רק אם יחימוביץ' תהיה ראש ממשלה"

"השיטה הכלכלית בישראל היא שיטת השוק החופשי והשיטה הזו לא תשתנה אלא אם שלי יחימוביץ' תהיה ראש ממשלה. כל הפוליטיקאים שאנחנו יכולים לחשוב עליהם מחזיקים בתפיסה הזו של שוק חופשי". את הדברים האלה אמר אמש (ד') אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בשיחה עם מפגינים שהפגינו מול ביתו בישוב רעות. גבאי הזמין את המפגינים לחצר ביתו ושוחח עימם, כאשר הקלטות מהשיחה הגיעו לידי גלי צה"ל ופורסמו הבוקר.

"בישראל לא תהיה מדינת רווחה", אמר גבאי למפגינים שנכחו בביתו. הוא שוחח עם המפגינים במשך כ-3 שעות. כאשר נשאל לסוגיית המסים ומדוע לא להעלות מסים לעשירים, ענה גבאי: "זה יכול להשתנות רק בבחירות. יש דברים שהממשלה הזו לא תשנה".

ח"כ יחימוביץ' הגיבה לדברים בראיון לגל"צ, ואמרה: "שמעתי ואני מוכרחה להגיד שאני מעריכה את היושר של גבאי. ממשלת נתניהו והמפלגות הגדולות לא מסוגלות לתת תשובה למוחים כי מבחינה אידיאולוגית מדובר בקצה השני של הסקאלה. נתניהו מחזיק בתפיסת עולם כלכלית תאצ'ריסטית מאוד מיושנת, של שנות ה-80. נתניהו לא מסוגל לשנות את המדיניות הכלכלית".

יחימוביץ' העריכה כי הממשלה לא תשנה את מדיניות המס והדגישה: "אני מציעה אלטרנטיבה שאייל גבאי לא מבין אותה עד היסוד. סוציאל דמוקרטיה זה תמהיל בין שוק חופשי לבין מדינה חזקה שיש לה אחריות לאזרחיה. מדינה שלא מתנערת מהאחריות לאזרחיה. דרושה אחריות - לא רק פיסקאלית אלא אחריות בסיסית שגבאי לא מבין כי הוא לכוד בתפיסה כלכלית ימנית קיצונית".