מזעזע: קמפיין הלבשה תחתונה עם ילדות בנות 4 בצרפת

חברת ההלבשה הצרפתית "ז'ור אפרה לון" חצתה את גבולות הטעם הטוב בקמפיין שמעורר סערה: תמונות של ילדות בתנוחות פרובוקטיביות לפרסום הלבשה תחתונה

עולם האופנה בכלל וההלבשה התחתונה בפרט ידוע בשימוש בפרובוקציות בקמפיינים לפרסום המוצרים, אבל נראה כי במקרה הזה נחצו כל גבולות הטעם הטוב. בקמפיין חדש של חברת ההלבשה התחתונה הצרפתית "ז'ור אפרה לון" (Jours Apres Lunes), מוצגות "דוגמניות" בנות 4-12 (!) שמציגות את החידושים האחרונים בהלבשה תחתונה סקסית.

הקמפיין מעורר סערה ברשת, באתרים של כלי תקשורת גדולים בכל העולם. התמונות שמוצגות בקמפיין, שיש שיגידו שגובלות בפדופיליה, מציגות את הילדות בתנוחות פרובוקטיביות: הילדות נראות כשהן בבגדים תחתונים סקסיים, משחקות באיפור של אמא, מחבקות דובי גדול או סתם משתעשעות עם חברות (את התמונות הבוטות חסכנו מכם).

באתר של חברת ההלבשה מכנים את הקמפיין "חדשני" ו"בלתי צפוי", והוא אחד מבין 3 קולקציות - לתינוקות, לילדות בנות 4 עד 12 ולמתבגרות.

רוב התגובות בתקשורת מגנות את הקמפיין ומשתמשות במילים כמו "מזעזע", "מבחיל", חציית קו אדום או פשוט פדופיליה.

מהמועצה הלאומית לשלום הילד מסרו היום (ה') ל"גלובס", כי "לא בכדי קבע המחוקק בישראל איסורים על שימוש בתכנים מיניים בדוגמנות ובהופעה של קטינים ובפרסום שמכוון לקטינים. לא ניתן להתעלם מהנזק שפרסום מסוג זה עלול לגרום, בין בהפיכת ילדים לאובייקט מיני בעיני פוגעים פוטנציאליים, ובין בהעברת מסרים מבלבלים על התנהגויות מיניות רצויות ובלתי רצויות של קטינים.

"על-פי התקנות לחוק עבודת הנוער בישראל, חל איסור להעסיק קטינים בהופעה או בפרסומת שיש בהן שימוש ברמזים מיניים או עירום. בנוסף לכך, על-פי תקנות מיוחדות לחוק הגנת הצרכן, העוסקות בפרסומת ודרכי שיווק המכוונים לקטינים, חל גם איסור לפרסם מוצרים המיועדים לקטינים שיש בהם תכנים דומים".

לדברי המועצה, קמפיין כזה לא היה עובר בישראל. עם זאת, "לדאבונו, בישראל נעשה שימוש בפרובוקציות מיניות כחלק מפרסום מוצרים ומותגים, שהקהל היעד העיקרי שלהם הם קטינים וקטינות. ראוי לפעול בכל הסמכויות המוקנות לרשויות בכדי להביא להפסקת פרסומות מעין אלה, ולמיצוי הדין עם כל מי שיימצא כי עבר על התקנות".