אנליסט: הנהלת טבע מתוסכלת מהירידות החדות במניה

האנליסט רוני גל מ-‏Bernstein Research‏ על פער הציפיות בין החברה לשוק: ‏"הדרך היחידה בה טבע תוכל לשכנע את השוק היא באמצעות ביצוע"‏

הנהלת טבע מתוסכלת מאוד מהשווי הנוכחי של החברה - כך אומר האנליסט ד"ר רוני גל מ-‏Bernstein Research‏, שנפגש באחרונה עם מנכ"ל טבע שלמה ינאי ועם מנהל הכספים אייל דשא. מניית טבע ירדה ב-13.5% מתחילת החודש. הנפילות האחרונות הגיעו דווקא כשמניית טבע התחילה להתאושש אחרי מומנטום שלילי של למעלה משנה. הסיבה לירידות האחרונות היא אכזבת המשקיעים מהתוצאות הלא חד משמעיות של ניסוי בתרופת ה-‏Laquinimod‏ של טבע, לצד האווירה הכללית בשווקים.

גל, שלפני מספר חודשים העלה את המלצתו לטבע מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", נשאר חיובי גם לאחר הירידות, ומחיר היעד שלו למניה הוא 55 דולר - 37.1% מעל מחיר השוק. לדבריו, טבע רואה את עצמה כחברה שמספקת את הסחורה ועומדת בתחזיות השוק. הנהלת החברה מאמינה שתעמוד גם בתחזיות לעתיד, וסבורה שהיא מבהירה לשוק איך בדיוק תצליח לעשות זאת.

"טבע מופתעת מתגובת המשקיעים", כותב גל ומציין שישנם דיונים פנימיים בחברה איך לשנות את נקודת המבט של השוק.

גל דווקא לא חושב שהבעיה היא בתקשורת של החברה עם שוק ההון או שמדובר במקרה של אי הבנה. "הסוגיות הן בעיקר עסקיות: ייצור, כישלון הלקווינימוד, אי-אישור הגרסה הגנרית לתרופת ה-‏Lovenox‏. החברה ביצעה טעויות בתקשורת, אך קשה יותר להודיע הודעות שליליות, בעיקר כשאתה רגיל להודיע הודעות חיוביות", סבור גל.

להערכתו, בשוק פשוט לא משוכנעים שטבע תוכל לעמוד בתחזיות. הוא מציין כדוגמה כמה מההערכות של טבע ובהן צמיחה של 7% בשנה בגנריקה באירופה והעובדה שמכירות התרופות המקוריות, לא כולל הקופקסון, יגיעו ל-6 מיליארד דולר ב-2015. בטבע מעריכים גם שהחברה תוכל לבצע רכישות שיסייעו לצמיחה ושהלקווינימוד יאושר למרות הכל לשיווק. לדברי גל, בין טבע לשוק יש פערים משמעותיים בציפיות וטבע לא תוכל לשכנע את השוק בצדקתה.

"לדעתנו, הדרך היחידה בה טבע תוכל לשכנע את השוק היא באמצעות ביצוע", כותב גל. מה שנדרש להערכתו זה 2-3 רבעונים חזקים בגנריקה מחוץ לארה"ב, כמה הצלחות בפייפליין התרופות המקוריות (כגון אישור שיווק לתרופה מתחום הנשימה) והסרת חלק מהסיכונים (לדוגמה הצלחה במשפט נגד הקופקסון הגנרי). "כשזה יקרה, משקיעים יתחילו להיזכר בשווי הנוכחי ובאפסייד המשמעותי והספינה תתחיל לפנות", הוא כותב.

‏"טבע היא מניה שמוערכת בחסר משמעותי, אם היא תצליח לבצע. עם זאת, ייקח זמן לשכנע בכך את השוק", מסכם גל. ‏