שוק הסחורות: הנפט יורד 6%; הזהב בשיא כל הזמנים

הסחורות מגיבות להורדת תחזיות הצמיחה העולמית על ידי מורגן סטנלי ■ הנפט צונח ל-82.3 דולר לחבית ■ הזהב בשיא חדש: נסחר סביב 1,824 דולר לאונקייה

הטלטלה בשווקים הגלובליים מובילה לתנודתיות חריפה גם בגזרת הסחורות. מחיר הנפט צונח היום (ה') בשיעור החד ביותר מזה כשבועיים - ויותר ביותר מ-5% למחיר של 82.3 דולר לחבית. מנגד, מחיר הזהב מרקיע שחקים לשיא כל הזמנים, ונסחר ב-1,824 דולר לאונקייה.

"יש כל כך הרבה דיבורים על 'תחתית כפולה'", אמר ג'יימס קורידייר (James Cordier), מנהל השקעות ב-Option Seller. "משקיעים שמוכרים מניות, חופרים בתוך הזהב והסחורות מקבלות דחיפה גדולה. נראה שמדובר באפיק ההשקעה הבטוח היחיד שקיים כרגע".

הזהב הגיע לשיא של 1,793.8 דולר לאונקייה אתמול (ד'), כאשר במהלך החודש האחרון (אוגוסט) עלה מחירו ביותר מ-10%. בשיעור שנתי עלה מחיר המתכת היקרה ביותר מ-26%.

"זה ממש מלוכלך", אמר פאול זאמסקי (Paul Zemsky), מנהל השקעות ב-ING. "מדובר בשילוב של דאגה ממיתון פוטנציאלי והיעדר אחריות פוליטית של המנהיגים להיאבק בכלכלה המידרדרת. עד המשקיעים לא ירגישו שהגענו לתחתית, הם לא הולכים לקנות. שוק המניות יהיה לחיץ עד שנראה תגובה של הרגולטורים".

הירידות החדות בשווקים הגלובליים היום מגיעות בהמשך להודעת בנק ההשקעות מורגן סנטלי כי הוא חותך את תחזיות הצמיחה העולמית שלו. בבנק ההשקעות צופים כי הצמיחה תעלה ל-3.9% בשנת 2011 וכמו כן צופים צמיחה של 3.8% בשנת 2012. זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על צמיחה של 4.2% בשנת 2011 וצמיחה של 4.5% בשנת 2012. (לסיפור המלא)