אפל שווה ל-32 הבנקים הגדולים באירופה - 340 מיליארד ד'

בזכות האייפון והאייפד: מאז השיא בשוקי העולם שנרשם במאי 2007, צנחו מניות הבנקים הגדולים באירופה ב-75% בעוד שאפל זינקה פי 3.3 ■ מאז יולי איבדו הבנקים הגדולים באירופה כשליש מערכם בעוד שאפל הצליחה לשבור שיא כשנסחרה מעל ל-400 ד' למניה

חברת אפל שווה כמו 32 הבנקים הגדולים ביותר בגוש האירו גם יחד. שווי השוק של ענקית הטכנולוגיה שהביאה לעולם את בשורת האייפוד, האייפון והאייפד נסחרת כיום לפי שווי של כ-340 מיליארד דולר (בסיום המסחר אמש). זוהי דוגמא בודדת הממחישה את האנומליה שעוברת על השווקים העולמיים בתקופה האחרונה.

אפל הגיעה למעמד רם שכזה על רקע הנפילות החדות שרשמו מניות הבנקאות, בשבוע האחרון בפרט. מאז יולי, אז החלה ההדרדרות בשוק שהפכה למפולת באוגוסט איבדו מניות הבנקאות האירופיות המובילות כשליש מערכן.

בין המניות המרכיבות את המדד מצויים בנקים כגון בנק סנטנדר הספרדי, BNP פריבה הצרפתי, דויטשה בנק הגרמני ויוניקרדיט האיטלקי ועוד רבים אחרים. היום צנח מדד מניות הבנקאות האירופי הכולל את 32 הבנקים הגדולים בכ-4% ושווין המצרפי של המניות בו נפל לכ-340 מיליארד דולר בדומה לשוויה של אפל כאמור. נציין כי שווי השוק של המדד מורכב מהמניות של הבנקים הזמינות למסחר (הסחורה הצפה), כאשר למשל במרבית הבנקים הצרפתיים מדובר בפחות מ-100% ממניות הבנק.

מה שהפיל בתקופה האחרונה את מניות הבנקים באירופה באופן כה ברוטלי הוא החשש של המשקיעים כי הבנקים יפסידו מיליארדים רבים כתוצאה מהחזקותיהם באגרות החוב של הממשלות האירופיות, כאשר בינתיים נכשלת ההנהגה האירופית לעצור את משבר החובות בגוש מלהתפשט.

מנתוני טומסון רויטרס עולה כי מאז השיא שנרשם במאי שנת 2007 צנח שווים של הבנקים בגוש האירו ב-75%. לעומת זאת שוויה של אפל זינק באותה התקופה פי 3.3 מרמה של 110 דולר לכ-363 דולר, זאת לאחר שרק לאחרונה שברה המניה שיא כשנסחרה מעל ל-400 דולר.