"נפילת תשואות האג"ח לשפל - סיכוי גבוה למיתון בארה"ב"

ביל גרוס: "נראה יותר ויותר כי האפשרויות שעומדות בפני מובילי המדיניות הן מוגבלות וכי הצמיחה הכלכלית נמצאת בהאטה" ■ "אם נראה או לא נראה צמיחה חיובית של 1% בתמ"ג - זו לא הנקודה המרכזית" ■ אבי ג'וזף כהן: "יתכן ששוק המניות כבר מתמחר את המיתון"

"הראלי במחירי האג"ח הממשלתיות שהפילו את התשואות עליהן לשפל של 60 שנה - מעיד על סיכוי גבוה למיתון בארה"ב", כך אמר היום ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו. גרוס הדגיש כי רמות כה נמוכות של תשואה על האג"ח משקפות כבר כמעט בוודאות כי ישנם תנאים למיתון ולא רק את הפוטנציאל למיתון.

פימקו המנהל במשותף עם מוחמד אל אריאן את הקרן בה מתנהלים כ-1.2 טריליון דולר אמר עוד ל"רויטרס" כי "נראה יותר ויותר כי האפשרויות שעומדות בפני מובילי המדיניות הן מוגבלות וכי הצמיחה הכלכלית נמצאת בהאטה. אין ספק כי הצמיחה מנקודת המבט של שוק התעסוקה והצמיחה מנקודת המבט של רווחי החברות בהחלט מהוות סכנה".

"אם נראה או לא נראה צמיחה חיובית של 1% בתמ"ג, אני חושב שהמספר הזה הוא לא הנקודה המרכזית", אמר גרוס.

האג"ח הממשלתית ל-10 שנים בארה"ב ממשיכה לעלות והתשואה עליה יורדת ל-2.078%, על רקע המשך המגמה השלילית בשוקי המניות שגורמת למשקיעים לחפש אפיקים סולידים ככל הניתן. נציין כי אמש בעיצומה של המפולת בוול סטריט נפלו התשואות אל מתחת ל-2%.

רמה זו של תשואה על אג"ח שאינו צמוד למדד, מעיד על כך שהמשקיעים נמצאים במצוקה אמיתית אם הם מוכנים לקנות ני"ע שכזה בתשואה כה נמוכה. (נציין כי לאחר תיאום למדד מדובר בתשואה ריאלית עוד יותר קטנה).

גם האנליסטית אבי ג'וזף כהן מגולדמן זאקס התייחסה היום לסיכוי למיתון ואמרה בראיון לרשת CNBC כי "יתכן ששוק המניות כבר מתמחר את המיתון, אך תרחיש כה חמור להאטה של הכלכלה האמריקנית הוא תרחיש לא צפוי. בואו נהיה ברורים מאד, יש מספר חששות פונדומנטליים, אך אנו מרגישים שהשווי של שוק המניות האמריקני כבר מתמחר תרחיש די עגום".