בזמן המשבר: 5 מניות עם רכישות מוגברות של בעלי עניין

כאשר בעלי עניין רוכשים מניות, סימן שהם מאמינים בחברה וחושבים שהמנייה תעלה ■ צפו ברשימה: מי הן המניות שנהנו מרכישות מוגברות של בעלי עניין, בתקופה האחרונה?

כאשר בעלי עניין רוכשים את מניותיה של חברה מסויימת, יש לכך רק סיבה אחת: הן מאמינים שהמנייה נסחרת בתמחור-חסר, ושהיא צפוייה עוד לעלות. תקופות של ירידות בשווקים, כמו בעת האחרונה, מהוות עבור רבים הזדמנות פז להגדיל את אחזקותיהם בחברות אשר להם אמונה בהן.

הנה כמה מניות שנהנו מרכישות רבות של בעלי עניין:

■ Assured Guaranty (סימול: AGO) - שני בכירים בחברה רכשו כמות גדולה מניות - יותר מ-400 אלף, בשווי כולל של 4.8 מיליון דולר. וזאת, תוך שבוע אחד בלבד. חברת הפיננסים הזו הציגה תשואת דיבידנד של 1.6% ושווי שוק של 2.1 מיליארד דולר. יותר מכך, מחיר מנייתה הוא כ-3% מעל לרמתו מלפני שבוע, אולם כ-31% מתחת לרמתו מלפני שנה - ולפיכך יש פוטנציאל אפסייד גבוה.

■ Clearwire (סימול: CLWR) - מנהל בכיר בחברה רכש יותר מ-2.7 מיליון מניות, בשווי כולל של 5 מיליון דולר. החברה, המספקת שירותי רשת אלחוטיים, מחזיקה בשווי שוק של 2.1 מיליארד דולר. מחיר מנייתה נמצא כ-55% מתחת לרמתו מלפני שנה.

■ Federal-Mogul (סימול: FDML) - המשקיע קארל איקן (Carl Icahn), רכש יותר מ-250 אלף מניות של החברה בשבוע החולף, בשווי כולל של יותר מ-4 מיליון דולר. החברה, המייצרת בעיקר חלפים, מציגה מכפיל רווח של 7.7 נקודות, כאשר מחיר מנייתה נמצא כ-14% מתחת לרמתו לפני כשנה.

JP מורגן - שלושה מנהלים בכירים רכשו יותר מ-190 אלף מניות, בשווי כולל של 7.3 מיליון דולר, החודש. בנק ההשקעות מציג תשואת דיבידנד של 2.8%, ושווי שוק של 137.2 מיליארד דולר, עם מכפיל רווח של 7.5 נקודות. המנייה נמצאת מתחת ל-4% ממחירה לפני כשנה.

Leap Wireless - שני מנהלים רכשו יותר מ-3 מיליון מניות, בהיקף כולל של 30 מיליון דולר, השבוע בלבד. החברה מחזיקה בשווי שוק של 698.1 מיליון דולר, כאשר מנייתה נמצא ברמה של 18% מתחת למחירה מלפני שנה.