"מרגול כבר הושפלה, נרמסה, נשפטה ונענשה ע"י הציבור"

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און בפנייה לשר המשפטים: מנע מכלי התקשורת פרסומים משפילים כגון זה שבו נראתה מרגול במדי עצירה

על רקע פרסום תמונתה של מרגלית צנעני במדי עציר, פנו היום (ב') עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און לשר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, בבקשה לבצע תיקונים בחוק שימנעו מכלי התקשורת פרסומים משפילים כגון זה שבו נראתה צנעני במדי עציר.

"כעורכי דין, אנו מוצאים עצמנו נכלמים, בשמה של המערכת המשפטית כולה על הפיכתה ל'חוכא ואיטלולא', בידי צמאי פרסום, המדליפים חומרים מתוך חדרי החקירות", כתבו עורכי הדין במכתבם. "המקרה האחרון הוא כמובן עניינה של גב' צנעני, שעוד בטרם הוגש נגדה כתב אישום כבר הושפלה, נרמסה, נשפטה ונענשה על ידי הציבור. יותר משהתנהלות זו פוגעת בגב' צנעני, היא פוגעת, באופן אנוש במערכת המשפט כולה".

בהמשך פנייתם לשר המשפטים ציינו עוה"ד בר-און וכהן כי ההדלפות מחדרי החקירות פוגעות באופן קשה בזכויות היסוד של הפרט וכל זאת היה יכול להימנע, אילו היה משרד המשפטים פועל בניסיון "לגדר" את ההתנהלות הזו שבה "הכל סקיר".

"יש לבצע תיקוני חקיקה שיספקו כלים אפקטיביים למניעת ההדלפות, ייצרו הרתעה מפני המדליפים ויטילו על אמצעי התקשורת את החובה להימנע מפרסומים כאלה.. ביצוע תיקוני החקיקה יצילו לא רק נפשות בישראל, אלא אף את מעמדה של המערכת המשפטית כולה", חתמו עורכי הדין את פנייתם לשר.