נפתח ערוץ חדש לייבוא כלי רכב מארצות הברית

נוהל חדש של משרד התחבורה מקל על ייבוא רכב מתוצרת ארצות הברית עם פנסים אמריקניים מקוריים ■ הנהנים הראשונים: יבואני הרכב וצרכני העשירונים העליונים

משרד התחבורה פרסם היום רשמית נוהל חדש לבדיקת פנסי רכב בכלי רכב מתוצרת ארצות הברית, שיאפשר לייבא לישראל כלי רכב מארה"ב עם פנסים התואמים את התקינה האמריקאית. עד כה אישר משרד התחבורה רק ייבוא של כלי רכב מתוצרת ארצות הברית המצוידים בפנסי חזית בתקינה אירופאית והעניק הקלות לייבוא כמות מצומצמת של מספר דגמי רכב המצוידים בפנסים אמריקאים.

סוגיית הפנסים נחשבה במשך שנים רבות לחסם טכני מרכזי, שמנע הן את הייבוא הסדיר של דגמי רכב רבים מתוצרת ארצות הברית והן את הייבוא האישי של דגמים כאלה, שחלקם נחסמו בנמלים. הסרת החסם צפויה לפתוח ערוץ רחב של ייבוא מארצות הברית ולאפשר ליבואנים סדירים, אישיים ומקבילים לנצל את חולשתו של המטבע האמריקני.

יצוין כי למרות שהנוהל מקל על מתן אישורים לפנסים אמריקניים הוא עדיין דורש השקעה, שנאמדת בעשרות אלפי שקלים על בדיקות מעבדה של הפנסים במעבדה מוסמכת באירופה. לפיכך הנהנים הראשונים ממנה יהיו יבואני הרכב הקיימים ובעיקר יבואני המותגים האמריקניים והיפניים, שיש להם בסיס ייצור בארצות הברית. היבואנים של דגמים אלה יוכלו לחסוך כעת אלפי שקלים לדגם ולייבא את כלי הרכב כפי שהם.

בעקבות פרסום הנוהל צפוי בחודשים הקרובים גל של ייבוא דגמים, שעד כה לא יובאו ארצה, בדגש על דגמי נישה כגון מיניוואנים גדולים ורכבי כביש-שטח, כמו גם מכוניות סאלון גדולות ומפוארות.