אובמה: קיצו של משטר קדאפי קרוב, יש עדיין לחימה עזה

גורם בנאט"ו: פעילותנו בלוב תסתיים רק כאשר כוחות קדאפי ייסוגו מבסיסיהם, ייפסקו ההתקפות על אוכלוסיה אזרחית ותובטח זרימה חופשית של סיוע הומניטרי

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הזהיר הערב (ב'), כי בעוד ש"ברור שקרב קיצו של משטר קדאפי... המצב עדיין נזיל ויש עדיין גורמים במשטרו שמהווים איום". הוא אמר שיש עדיין "לחימה עזה" באזורים מסוימים וציין, שאין "שום ראיה" שקדאפי עזב את לוב.

דברי אובמה משקפים הערכות של מפקדים בנאט"ו, כי משטר קדאפי אולי קורס, אך מעורבות הכוחות של הברית במערכה נגדו רחוקה מסיום.

גורם רשמי בנאט"ו אמר הערב לערוץ פוקס ניוז, כי הפעילות המבצעית של הברית אינה צפויה להסתיים בימים הקרובים, גם אם קדאפי ייתפס או ייהרג.

המקור אמר, כי מבחינת נאט"ו המערכה תסתיים רק רק כאשר כוחות נאמנים לקדאפי ייסוגו מבסיסיהם, ייפסקו ההתקפות על אוכלוסיה אזרחית ותובטח זרימה חופשית של סיוע הומניטרי.

לדבריו, מוכנה נאט"ו להעביר את הנהגת הקמפיין המערבי בלוב לידי או"ם. בהנחה שכל חברות הארגון יסכימו, יהיה שלב המעבר להנהגת או"ם כרוך בכניסת כוחות קרקעיים של נאט"ו ללוב כחלק ממאמץ לייצב את התנאים בשטח. הכוחות האלה יהיו מצופים לתפקד ככוחות משקיפים של או"ם. מדינות אחרות, מהליגה הערבית או מהאיחוד האפריקני, יוכלו אף הן להשתתף במאמץ זה.

אובמה, הנופש באתר הקיט מרתאס ויניארד, לא הרחק מבוסטון, הפסיק את חופשתו כדי לדווח לאזרחי ארה"ב על ההתפתחויות בלוב. הנשיא, שמודע לרתיעת הבוחרים מהרחבת המעורבות הצבאית האמריקנית מחוץ לארה"ב, הדגיש כי הנפילה הצפויה של משטר קדאפי הושגה בלי שאף חייל אמריקני דרך על הקרקע בלוב.

בביטוי לחשש בוושינגטון שמנהיגי המורדים בלוב לא יצעדו בהכרח בנתיב דמוקרטי, אמר אובמה: "מעל לכל, אנו קוראים לתקופת מעבר שתוביל ללוב דמוקרטית".