בדיקה: האם שודרו תכנים מיניים בערוץ ניקלודיאון?

מועצת הכבלים בוחנת תכנים ששודרו בתוכנית "השועלים" ב-yes, שלא הולמים לכאורה לילדים ■ חברת הלוויין: העברנו את שעת השידור לשעת הערב

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין פתחה בהליך בירור לפני הפרה נגד ערוץ ניקלודיאון ונגד yes, לאחר ששידרה לכאורה תכנים מיניים ובוטים בשעות הצהריים. בהתאם לדיווחי אגף הפיקוח של המועצה, מצפייה בסדרה "השועלים" ששודרה בערוץ "ניקלודיאון" בתחילת יוני בשעות 14:51 בצהריים ו-11:55 בבוקר, עולה כי הסדרה "מכילה תכנים מיניים רבים ושפה גסה ובוטה".

על-פי המועצה, הערוץ מיועד לצפיית ילדים בגילאי 7 עד 13, בעוד התכנית עצמה, ששודרה בערוצי הבית של חברת הלוויין, סווגה כאינה ראויה לצפייה לגילאי 14 ומטה. כללי המועצה קובעים, כי תכנים המסווגים ככאלה לא ישודרו לפני השעה 22:00 בלילה.

בדוח אגף הפיקוח בנושא, אשר הוגש ליו"ר המועצה ניצן חן, נכתב כי באחד הפרקים אומרת דמות אחת לאחרת: "אני פתוחה להכול, אני שלישייה עשיתי כבר בכיתה יב' בגבעת התחמושת". בפרק אחר מגיע אחד הגיבורים למרפאה לבדיקת דם. האחות המבוגרת אומרת לו: "אם אתה מוכן שמתלמדת תיקח לך דם, כל הכבוד, אתה תהיה הראשון שלה", וזה עונה לה: "זה בסדר, אני הייתי הראשון של לא מעט...". בפרק 21, מוצאים שניים מהגיבורים, דן דן וגבע, את איתי שוכב על המיטה מכורבל עם בחורה כשרק סדין עוטף את אזור חלציו. דן דן אומר: "עם הבחורה אין לי בעיה, אבל אני מקווה שהבולבל שלך לא נוגע לי בסדין".

חן אמר בתגובה, "יש לראות בחומרה יתרה אי הקפדה על כללי שיבוץ סדרה בעלת תכנים מיניים בוטים בערוץ המיועד לילדים, לא כל שכן בזמן תקופת החופש הגדול שבמהלכו ילדים רבים מבלים את זמנם בין היתר, בצפייה נרחבת בערוצי הילדים בכבלים ובלוויין".

מחברת הלוויין נמסר: "קיבלנו את המכתב אנו בודקים את הדברים ונשיב למועצה".

מערוץ ניקלודיאון נמסר: "התוכנית 'השועלים' הינה סיטקום המיועד לטווינס (בני נוער הצעירים). ערוץ ניקלודיאון הינו ערוץ בו ישנן רצועות לפרי סקול, לילדים ולבני נוער צעירים (טווינס). בסדרה משתמשים בביטויים השגורים בפיהם של בני הנוער הצעירים והיא משקפת את תרבות היום יום שלהם אך מכיוון שהרגשנו שהצופים הצעירים יותר יכולים להיחשף לביטויים האלו שינינו את שעת שידור הסדרה לשעות הערב, עוד לפני פנייתה של המועצה אלינו".