עתירה לבג"ץ: למנוע את התפטרות חברי ועדת הריכוזיות

‎‎התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ‎ במטרה להשאיר את הרכב ועדת הריכוזיות "המתפוררת" על כנו עד סיום עבודתה ■ מאז הקמתה בסוף 2010 התחלפו כ-70% מחבריה

‎‎התנועה לאיכות השלטון, בראשות עו"ד אליעד שרגא, עתרה היום (ג') לבג"ץ במטרה להשאיר את הרכב ועדת הריכוזיות על כנו ולמנוע התפטרות חבריה עד סיום עבודתה. נזכיר כי מאז הקמתה בסוף 2010, התחלפו כ-70% מחבריה - בהם שלושה רגולטורים מרכזיים - ובשבועות הקרובים צפויים לעזוב גם שני היו''רים שלה: מנכ''ל משרד האוצר, חיים שני, ומנכ''ל משרד רה''מ, אייל גבאי. כמו כן, טוענים בתנועה, גם אודי ניסן, הממונה על התקציבים באוצר, התפטר וכבר עזב את המשרד.

‏"לאור ההשפעות ארוכות הטווח של עבודת הוועדה על המשק הישראלי ועל גופים עתירי ממון וכוח - נדרש כי לא תוחלש ותפורר וכי תוכל לעמוד מול האתגרים שנכונו לה. ברי לכל, כי כהונה רציפה של חברי הוועדה היא תנאי יסודי וחיוני להגשמת ייעודה", נכתב בעתירה. לדברי העותרים, "הדבר מחייב כי המשיבים (שטייניץ ונתניהו, א.פ) יפעלו להסדרת המשך עבודת חברי הוועדה, אף אם מסיימים הם את תפקידים בשירות הציבורי".

התנועה מבקשת צווים על תנאי המורים לנתניהו ולשטייניץ לנמק מדוע לא יסדירו ו/או יורו ו/או יפעלו להשארת גבאי, שני, ניסן ופלוג כחברים בוועדה וימנעו כל שינוי נוסף בהרכבה עד לגיבוש, לכתיבה ולפרסום של המסקנות הסופיות, שצפויות להיות מוגשות תוך חודשיים-שלושה.

יתרה מזו, התנועה דורשת צו על תנאי כנגד ראש הממשלה ושר האוצר המורה להם לנמק מדוע לא יערכו בירור מעמיק הכיצד רוב חברי הוועדה נמנעים מלהישאר חברים בה עד לפרסום המסקנות הסופיות, ובכלל כך יבררו האם הסיבה לעזיבתם קשורה במישרין ו/או בעקיפין ללחצים החיצוניים ולהשפעות הקשורות לנושא שבו עוסקת הוועדה. כן מבקשת התנועה צו ביניים המורה להם להימנע מכל שינוי בהרכב הוועדה, הן באישור פרישת חברי ועדה ו/או אישור מחליפים, וזאת עד לדיון ולהכרעה סופית.‏‎‎‏