מכירות הבתים החדשים בארה"ב ירדו לשפל של 5 חודשים

המכירות נפלו ביולי במפתיע ב-0.7% ל-298 אלף בתים לעומת צפי לעלייה של 1% ל-315 אלף בתים ■ המחיר החציוני לבית אמריקני: 222 אלף דולר ■ מלאי הבתים החדשים בשפל

מסממני ההאטה הכלכלית - שוק הנדל"ן האמריקני לא מצליח להתאושש: יולי היה החודש השלישי ברציפות בו נרשמה בארה"ב ירידה במכירות הבתים. על פי נתונים שפירסם היום משרד המסחר האמריקני, מכירות הבתים החדשים בארה"ב נפלו במפתיע ב-0.7% ל-298 אלף בתים (בקצב שנתי מתואם לעונתיות), זאת לעומת צפי לעלייה של 1% ל-315 אלף בתים. מדובר לירידה לרמה הנמוכה ביותר של מכירות בתים חדשים עליה דווח בחמשת החודשים האחרונים (מאז פברואר), וזאת למרות שגם מלאי הבתים נפל לשפל - אף אחד לא ממהר בארה"ב להתחייב על השקעה שכזו.

נציין כי גם הנתון לחודש יוני עודכן כלפי מטה והצביע על ירידה של 2.9% ל-300 אלף בתים לעומת דיווח קודם על ירידה מתונה יותר של 1% ל-312 אלף בתים חדשים שנמכרו.

נציין כי הכמות הגדולה של הבתים המעוקלים או הבתים שמוצעים למכירה מיד שניה בארה"ב - לא מעודדת את הרצון והצורך לרכוש בתים חדשים, בטח לא בזמן בו האבטלה אינה יורדת מ-9% והצמיחה הכלכלית מאטה.

לעומת היקף המכירות שנרשם ביולי שנה שעברה מדובר בצניחה של 6.8%. גם מלאי הבתים החדשים המוצעים למכירה ירד ב-0.6% לשפל של 165 אלף. הירידה בשני הפרמטרים המרכיבים את יחס המלאי למכירות הובילו לכך שהיחס הנ"ל נותר יציב ביולי והסתכם ב-6.6 חודשים.

מחיר המכירה החציוני לפיו נמכר בית חדש בארה"ב עלה ב-4.7% במהלך השנה האחרונה ומסתכם כעת ב-222 אלף דולר.