המדריך לשוכרי דירות

כך תמנעו מפגש עם מה שהוא הכל חוץ מבית, ומבעלי דירות שאתם לא רוצים להכיר

דירה היא ההוצאה הגבוהה ביותר בתקציב. נדוש להזכיר שוב שגם בתקופת מחאה בין הירת נגד בעלי דירות, דירות שכורות, במיוחד באזור המרכז, הן מוצר שהביקוש לו עולה על ההיצע באופן משמעותי.

את המדריך הבא אני כותבת בעקבות חוויה עגומה של דירה שכורה שהיא עונש יום-יומי, כזה שיכולתי להימנע ממנו אם לא הייתי הולכת שולל אחרי מקסמי שווא (תקרות גבוהות, שטח רחב ועוד).

כך תמנעו מפגש עם מה שהוא הכל חוץ מבית, ומבעלי דירות שאתם באמת רוצים לא להכיר.

1. דירה רואים רק ביום. דירה רואים רק ביום... אם הייתי יכולה הייתי כותבת את המשפט כעונש 50 פעם. אם בעלי הדירה או דיירים להוטים לצאת ממנה ומוכנים להראות אותה רק בערב - יש דברים שהם מסתירים בחסות התאורה הרחומה.

2. כדאי לראות דירה פעמיים לפחות בשעות שונות של היממה. לבדיקת רעש, וכדי לעמוד על קלקולים שלא תפסתם בפעם הראשונה.

3. תמונות גדולות על הקירות מסתירות לעתים קירות במצב רע. אל תתביישו להציץ מאחוריהן.

4. נסו את זרם המים באמבטיות ובכיורים, וחשוב באותה מידה, בקשו להדליק את המזגן בחום ובקור, והרגישו בעצמכם. "המזגן נהדר" זה לא מספיק.

5. הקפידו להעביר את המסים על שמכם עם הכניסה, וגם להכניס לחוזה סעיף שבמידה ודיירי הדירה הקודמים לא שילמו את חובות המסים, על בעלי הדירה לסלקם. כך לא תמצאו את עצמכם תחת איום ניתוק חשמל/מים.

6. תיקונים: עדיף לתחום את סעיף התיקונים בזמן סביר בחוזה, ואם בעל הבית לא מזדרז לתקן, להכניס סעיף שבו אתם מתקנים על חשבונכם ומקזזים משכר הדירה (לפיכך לא כדאי לשלם מראש יותר מחודשיים-שלושה).

7. כדאי מאוד, אבל מאוד, לפני חתימת החוזה, לעשות סיבוב שכנים ולשאול שאלות. על בעל הדירה ועל השכנים. יכול להיות שתגלו תיבת פנדורה של צרות שאפשר לברוח מהן בזמן. אפשר גם לטלפן לפי השמות על תיבת הדואר ו-144.

8. מומלץ לחשוב על מקומות האחסון בדירה והתאמתם לחפצים שלכם. ייתכן שזה זמן נוח גם לעשות סינון מקיף של צעצועים/ספרים/בגדים שפשוט תופסים מקום ומכבידים.

9. אם אתם שוכרים דירה ללא חנייה, ומבטיחים לכם שיש כזו על הרחוב, עשו בו סיבוב מספר פעמים ביום ובדקו בעצמכם.

10. ולבסוף, דירות שכורות הן עניין לא יציב, אירעי במידה מטרידה, במיוחד לבעלי משפחות. אבל כדאי מאוד להכניס סעיף לחוזה שבו אתם יכולים לעזוב את הדירה בהתראה של מספר חודשים מראש, ללא ההכרח לחפש דיירים חלופיים בעצמכם, כך תהפכו חיסרון ליתרון.

בהצלחה.

ריקי כהן היא בעלת טור במגזין האינטרנטי לנשים Saloona.