שטייניץ: "אנחנו הולכים על גשר צר מאוד ויכולים להתרסק"

שר האוצר: "דפני ליף יכולה להגיד מה שהיא רוצה כי האחריות לא על כתפיה. יש הרבה בעיות וננסה לפתור חלק מהן אבל צריך לראות מה קורה בעולם והאחריות שלנו היא להגן על כלכלת ישראל"

שר האוצר, יובל שטייניץ, התארח הערב (ד') בתוכנית "שש עם" בערוץ 2 לאחר שבמהלך היום פורסם כי האוצר הגיע היום להסכם עם הרופאים לאחר השביתה הממושכת.

על פי ההסכם, כלל הרופאים יקבלו תוספת אחידה של כ-24% שתיפרס על פני 9 שנים, ואילו רופאים בפריפריה ובמקצועות שבמחסור יקבלו תוספות גבוהות בכ-20% יותר, שייפרסו על פני שלוש שנים בלבד. בממוצע, 70% מהרופאים יקבלו את מלוא התוספות בתוך 5 שנים.

שר האוצר אמר כי "יש במדינה ממשלה נבחרת ויש לה אחריות על כלכלת ישראל. לדפני ליף יש עוד הרבה מה ללמוד כדי להגיע לאן שהגיע הפרופ' טרכטנברג. לאזרחים מותר להביע את דעתם וגם להפגין אבל בסוף האחריות היא על כתפי הממשלה. האנשים שעל כתפם לא מוטלת האחריות יכולים להגיד מה שהם רוצים. יש הרבה בעיות וננסה לפתור חלק מהן אבל צריך לראות מה קורה בעולם והאחריות שלנו היא להגן על כלכלת ישראל ועל אזרחיה".

"אם נפרוץ את התקציב מיד יכול דירוג האשראי לרדת, האבטלה יכולה לעלות ונשלם הרבה יותר על הריבית. יש מה לעשות. אפשר בתוך התקציב לעשות הסטה, כמו למשל לצמצם את התוספת של תקציב הבטחון. דפני ליף יכולה להגיד מה שהיא רוצה כי האחריות לא על כתפיה".

"הסביבה הכלכלית היא הקשה ביותר מאז קום המדינה. אנחנו הולכים על גשר צר מאוד ויכולים בקלות ליפול מהגשר ולהתרסק".

על ההסכם שהתגבש עם הרופאים אמר שר האוצר כי "העלות הכוללת תגיע להיקף של כ-2.7 מיליארד שקל רק בעוד כ-9 שנים. ההסכם הוא טוב. תהיה עלייה מדורגת בשכר של כ-3% בשנה, בדומה שהיה בשאר המשק. יש גם תוספות חשובות שונות כמו החתמת שעון נוכחות ותוספת של 1,000 תקנים. זה הסכם טוב לרפואה הציבורית במדינת ישראל כי הוא מחזק אותה".

בנוגע להסלמה בגבול הדרום ולהמשך הירי מרצועת עזה לאחר הפיגוע באזור אילת אמר שטייניץ כי "אנחנו בונים את הגדר בגבול עם מצרים בקצב מאוד נמרץ. היה צריך לעשות את זה לפני שנים וחבל שזה התעכב".

"אנחנו שומרים לנו את הזכות כיצד ומתי להגיב בדרום. הוספנו מימד חדש להרתעה הישראלית - היום ברור שגם אם הפיגוע רחוק מאוד מעזה מפקדות הטרור ייפגעו וישלמו את המחיר. לדעתי אנחנו חייבים לעשות מאמץ גדול כדי לשמור על היחסים עם מצרים וטורקיה".