ועדת טרכטנברג: "אם תותר בנייה לגובה - השמיים הם הגבול"

דיוני ועדת טרכטנברג בדבר יוקר המחיה בישראל נמשכו בהוקר ■ חברי הוועדה המשיכו להידבר מזה היום השלישי ברציפות עם אזרחים מן השורה ■ אתר "גלובס" העביר הדיון בשידור חי

דיוני ועדת טרכטנברג בדבר יוקר המחיה בישראל נמשכו גם היום (ה'), כאשר גם הבוקר (09:00) נציגי הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי דנו בסוגיית יוקר הדיור בישראל עם אזרחים מן השורה - מזה היום השלישי ברציפות. אתר "גלובס" העביר את הדיונים בשידור חי.

הדיון בראשותו של אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, נוגע כאמור לסוגיית מחירי הדיור בישראל. בדיון משתתפים רפי מלניק, משנה לנשיא המרכז הבינתחומי, ורו"ח אהרון אליהו, סמנכ"ל לעניינים מקצועיים בראשות המיסים.

"האם פיתרון סוגיית הדיור צרוך להיות כרוך בהגדלת העשייה הממשלתית והרחבת פעילותה בשוק?", שאל מוטי היינריך, בעל עסק פרטי לניהול נכסים באזור המרכז, ומקים האתר "קו ישר" לקידום כלכלה חופשית. "המדינה היא הבעיה, לא הציבור ולא השוק. יש לביטול את איסור הבנייה לגובה במרכזי הערים - אם זה ייעשה, השמיים הם הגבול, להוציא הגבול הכלכלי".

קרן פישזון, בת 31, תקפה את הוועדה בטענה כי היא מרגישה שאין משמעות לטענותיה מולה: "אם יש לא יהיה שיתוף פעולה בין אנשי הציבור לאנשי המדע בנוגע לסוגיות הבעייתיות - אין טעם להציג את הדברים. אם אתם חושבים שבעיית הדיור בישראל היא חשוב, עליכם להזמין נציגי אקדמיה לוועדה. כלכלה לא מעצבים בתיאוריה, אלא בעבודה בשטח".

"אני רוצה לדעת אם זו עוד ועדה סגורה, או ועדה שבאמת תצא לציבור ותבדוק את העובדות בשטח", המשיכה פישזון.

עוד נאמו מול הוועדה עמוס ברנדייס, יו"ר איגוד המתכננים, עופר אורנשטיין, חבר מועצת העיר נתניה, משה משגב, מתל אביב, וכן מובילי המאבק החברתי בירושלים. ב

יום ג' השבוע, התקיימה ישיבתה השלישית של נציגי הוועדה עצמה, יחד עם ראשי צוותי המשנה, וזאת במטרה לעמוד בלוח הזמנים ולהגיש דוח המלצות לפתרונות ליוקר המחייה בישראל, כבר בחודש ספטמבר.

בישיבה המדוברת הנחה פרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש הועדה, לגבש תוכנית רב שנתית (חומש) בשילוב צעדים ממוקדים לביצוע בטווח הקצר (לשנתיים הקרובות), תוך שמירה על המסגרת הפיסקאלית.

טרכטנברג הנחה את חברי ארבעת צוותי המשנה בתחומי המיסוי, הדיור, יוקר המחייה והשירותים החברתיים בעקרונות הפעולה והמתווה לתוכניותיהם, אשר יכללו כאמור את תוכנית החומש והצעדים קצרי-הטווח.