בלומברג: על פי הנתונים בשוק, ברננקי לא יכריז על QE3

בלומברג: יו"ר הפדרל ריזרב עשוי לאכזב מחר את המשקיעים בנאומו בג'קסון הול, ולא להכריז על תוכנית רכישות נוספת ■ כלכלן לשעבר ב'פד': "הנתונים כיום שונים לגמרי מלפני שנה"

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי עשוי לאכזב מחר (ו') בנאומו בג'קסון הול, בעוד המשקיעים מצפים להחלתה של תוכנית רכישות נוספות, להמרצת השווקים. "יש לברננקי מעט מאד ברירה, בהתחשב בעליית מדד המחירים לצרכן והעובדה שהכלכלה האמריקנית עדיין בצמיחה", נכתב היום (ה') ב"בלומברג".

מחירי הדלקים עלו ב-33% בשנה, והאינפלציה גבוהה כמעט פי שניים מציפיות האינפלציה של ה'פד' - מאז הכריז ברננקי על תוכנית הרכישות השנייה (QE2) בג'קסון הול, לפני כשנה. כמו כן, למרות ההאטה בצמיחה בארה"ב, עדיין ניכר כי הכלכלה מתרחבת בקצב מתון - כאשר מדד של 85 אינדיקטורים פיננסים של שלוחת ה'פד' בשיקגו מראה שיפור מזה 3 חודשים ברציפות.

למרות ההצהרה של הפדרל ריזרב ב-9 באוגוסט כי ינקוט בצעדים נוספים "כפי הנדרש" כדי להתמודד עם ההאטה בכלכלה המקומית, "כלכלני ה'פד' לא צופים מיתון או דיפלציה, אשר מהווים אמתלה לרכישות אג"ח נוספות", טוען רוברטו פרלי, מנהל השקעות ב-Strategy & investment בוושינטון.

גם אחרים מסכימים עימו: "על פי ההערכה, ברננקי עשוי להכריז על האפשרויות העומדות בפניו בנוגע לתמרוצים עתידיים, וכן להבהיר אילו מכשולים ארוכי טווח השפיעו על הורדת תחזיות הצמיחה לארה"ב לשנתיים הקרובות", מסביר קית' המבר (Keith Hember), כלכלן לשעבר בפדרל ריזרב.

"הנתונים כרגע שונים לגמרי מאשר לפני שנה, בייחוד האינפלציה", מסביר המבר, המנהל כיום בית השקעות החולף על נכסים בהיקף של 212 מיליארד דולר. "האינפלציה, יותר מהכל, היא הסיבה לכך שלא נשמע מחר על תוכנית רכישות משמעותית", מסכם המבר.