יוזמי מחאת הקוטג': להוריד את מחירי המזון ב-40% בשנה

יוזמי המחאה בראשות איציק אלרוב במכתב לוועדת טרכטנברג: "לכשיפתח שוק המזון כולו לתחרות הוגנת וירדו המחירים - ניתן יהיה לעבור לתחומים אחרים ומגוונים"

גם יוזמי "חרם הקוטג'", אשר הציתו את מחאת המחירים ויוקר המחייה במשק הישראלי, שלחו מכתב עמדות לוועדת טרכטנברג, כחלק מעבודתה השוטפת לשתף את הציבור בדיוניה.

יוזמי המחאה, בראשותו של איציק אלרוב, מבקשים להציע פתרונות להוזלת מחירי המזון והצריכה בישראל, ומציעים לעשות כן על ידי פתרון שאינו מתבסס רק על שינוי העוגה התקציבית אלא טיפול בכל ענף מענפי הצריכה בישראל.

"מחירי רוב המוצרים בישראל, ובראשם מוצרי המזון, מופקעים בעשרות (ולעיתים במאות) אחוזים. אנו דורשים שמצב זה יפסק. על רמת המחירים בישראל להשתוות לזו שמדינות המתוקנות", כותבים המוחים לוועדה.

על פי המכתב, מבקשים המוחים לסיים תחילה את מה שחוללה מהפכת הקוטג' בשוק החלב, ומשם להמשיך לסוגי מזון אחרים. "לכשיפתח שוק המזון כולו לתחרות הוגנת וירדו המחירים - ניתן יהיה לעבור לתחומים אחרים ומגוונים: משוק הסידקית, לביגוד, הנעלה ואף לשוק הרכב", נכתב במכתב.

בשורה התחתונה, מבקשים המוחים להציב מטרה ברורה לשנה הקרובה: הוזלת כלל מוצרי המזון בישראל ב-35%-40% כדי להשוות את רמת המחירים לנהוג בארצות מערב אירופה.