הבנקים: "התנודתיות והעצבנות בשוק תימשך בטווח הקצר"

לאומי: "בטווח הארוך רמת המכפילים בשוק אטרקטיבית להשקעה" ■ הפועלים: שינוי כיוון בבורסה יתאפשר כשתשוב הרגיעה לשווקים הגלובליים ■ "מניות רבות נוחות להשקעה בטווח הארוך"

"להערכתנו, בטווח הקצר ימשיך המסחר בשוק המניות המקומי להתאפיין בתנודתיות גבוהה, על רקע מגמת המסחר מעבר לים. בטווח ארוך יותר, רמת המכפילים נראית אטרקטיבית להשקעה, אך אם נדרדר למיתון גלובאלי, ייתכן שיחלוף זמן רב עד שנחזור למגמה חיובית", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי , בסקירה השבועית על שוק המניות המקומי.

בלאומי סבורים כי ההתפתחויות האחרונות בשוק המקומי והגלובאלי והאפשרות להאטה בצמיחה מחזקים את הסבירות לתהליך העלאת ריבית ארוך ומתון מהתחזיות המוקדמות. בשל כך, ממליצים בלאומי על השקעה באגרות ממשלתיות במח"מ בינוני, "בשל התשואה הנאה יחסית אותן הן מספקות ובשל רגישותן הנמוכה יותר לתנודות".

הפועלים: "התנודתיות תימשך בטווח הקצר"

בפועלים מציינים כי על אף שתמונת המצב בשוק נראה שלילית במידה מה, "אנו סבורים כי אנו סבורים כי מניות לא מעטות הגיעו למחירים נוחים להשקעה, ללקוחות בעלי מרווח נשימה ארוך במיוחד. בטווח הקצר אנו אומנם מעריכים כי התנודתיות והעצבנות בשווקים תימשכנה, וכי רמת הסיכון עלתה".

כלכלני הבנק מעריכים כי שינוי כיוון בבורסה המקומית אפשרי, אולם יתרחש רק כאשר תשוב הרגיעה לשווקים הגלובליים "וכשהאופק הכלכלי המקומי והגלובלי יתבהר". בפועלים מדגישים כי "יש לזכור שהמשק המקומי מפגין ביצועי יתר ביחס למרבית המשקים המערביים, הן בקצב הצמיחה (גם אם צפויה התמתנות ב-2011-2012), והן בנתוני האבטלה, המצויים בשפל של למעלה משני עשורים".

בפועלים ממליצים למרבית הלקוחות, "בעלי פרופיל של שנאת סיכון נמוכה עד ממוצעת", שלא להחזיק בתיק הקרובה ברכיב מנייתי מלא בתיק ההשקעות ברקע רמת התנודתיות הגבוהה בשווקים. עם זאת, סבורים בבנק כי "ישנן מניות רבות, אשר מחיריהן הנוכחיים נוחים להשקעה למשקיעים בעלי אורך נשימה ארוך". בפועלים מדגישים כי מניות אלה עשויות לסבול בטווח הקרוב מהתנודתיות בשווקים, אולם לחוות תיקון משמעותי בטווח הארוך - ומציינים בין היתר את מניות טבע , כיל , החברה לישראל , בזק , ועזריאלי .