זה סופי: ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, מתפטר מתפקידו

(עדכון) - ברקע הבעיות הכלכליות המתגברות של יפן: נאוטו קאן הכריז היום בנאום רשמי על התפטרותו מתפקידו ■ שר החוץ של יפן לשעבר, Seiji Maehara, המועמד המוביל להחליפו

ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, הכריז היום (ו') בנאום רשמי על התפטרותו מתפקידו, כצפוי.

שר החוץ של יפן לשעבר, Seiji Maehara, בן 49, הוא המועמד המועדף על הציבור היפני להחליף את קאן, ויתמודד במירוץ מול שר האוצר יושיהיקו נודה (Yoshihiko Noda), בן 54, מול שר המסחר בנרי קיידה (Banri Kaieda), בן 62 ומול שר החקלאות Michihiko Kano, בן 69.

המנצח יירש מקאן שלל בעיות, אשר עיקרן הטיפול האוחר באסון הגרעיני שפקד את יפן בעקבות רעידת האדמה ב-11 במארס השנה, כמו גם כלכלתה המקרטעת: יפן סובלת משלושה רבעונים רצופים של התכווצות בכלכלה המקומית, וכן מחזיקה בהיקף החוב הגדול בעולם.

בתוך כך, נזכיר כי סוכנות הדירוג מודי'ס חתכה השבוע את דירוג האשראי של יפן ל-Aa3 מדירוג של Aa2, עם תחזית דירוג יציבה. על פי כלכלני סוכנות הדירוג, הגורמים שהובילו למהלך הורדת התרכזו בגירעון התקציבי והחוב הממשלתי הממשיך לתפוח מאז 2009. בנוסף רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את יפן במארס האחרון דחקה את הצמיחה ויצרה תנאים דפלציוניים. יצויין כי זו הפעם הראשונה מאז 2002 שיפן ספגה הורדת דירוג מצד מודי'ס.