S&P מתגוננים: "הירידות בשווקים - בתגובה להאטה בצמיחה"

מאז הורידה S&P את דירוג האשראי של ארה"ב, התמודדה עם שטף ביקורות על המהלך ■ בין המבקרים: וורן באפט ■ S&P: "אנשים מפשטים את המצב יתר על המידה; השווקים חלשים גם כך"

מאז הורידה סוכנות הדירוג הבינ"ל S&P את דירוג האשראי של ארה"ב, טוענים מבקרים רבים כי המהלך עצמו תרם רבות לפגיעות בשווקים הגלובליים, ולטלטלות שאלה חוו באחרונה. מנגד, כלכלני S&P הצהירו השבוע כי אלה המאשימים אותה במצב בשווקים, טועים בהיותם "מפשטים את המצב יתר על המידה".

דוויד בירס (David Beers), אנליסט ב-S&P, טוען כי "השווקים החלשים מגיבים גם להורדת תחזיות הצמיחה". תגובתו של בירס מגיעה לאחר שטף של ביקורות שהופנו כלפי S&P מטעם מומחים פיננסים רבים, ביניהם איל ההשקעות וורן באפט.

באפט העביר ביקורת חריפה על החלטת S&P, תוך שציין כי "הורדת הדירוג לא משקפת את יכולתה של ארה"ב לשלם את חובותיה". למרות הביקורות, המשקיעים הגיבו בפאניקה וכ-7.6 טריליון דולר מומשו בשווקים הגלובליים ב-5-12 לאוגוסט, לאחר שסוכנות הדירוג הורידה את דירוג ארה"ב ב-5 לאוגוסט.

גם ממשל אובמה העביר ביקורת על המהלך של S&P, תוך שהוא טוען כי נעשו טעויות חישוב הנוגעות לגירעון של ארה"ב, בהיקף של 2 טריליון דולר. בתגובה, הצהירה S&P כי הטעות אינה משנה את עיקר ההחלטה, שנוגעת לכך שהממשל האמריקני הינו "פחות יציב, פחות אפקטיבי ופחות צפוי".