אובמה ולגארד: דרושים עוד צעדים להאצת הצמיחה העולמית

"הנשיא ויו"ר קרן המטבע מסכימים על הצורך במדיניות שיזרזו את הצמיחה של הכלכלה העולמית בטווח הקצר, תוך שמירה על שיעור הצמיחה בטווח הבינוני"

הנשיא האמריקני, ברק אובמה, ויו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, מסכימים כי הכלכלה העולמית צריכה צעדים נוספים כדי להאיץ את הצמיחה בטווח הקצר. את הדברים אמרו השניים בשיחה הראשונה שקיימו מאז כניסתה של לגארד לתפקיד יו"ר קרן המטבע.

אובמה יגיש הצעה כדי להילחם באבטלה האמריקנית העומדת על שיעור של 9.2% ב-5 בספטמבר ואמר כי הוא מצפה שהמחוקקים יחפשו דרכים נוספות לקצץ בתקציב האמריקני, לאחר שלאחרונה המחוקקים הסכימו על העלאת תקרת החוב ב-2.4 טריליון דולר בנוסף לקיצוצים של 900 מיליארד דולר.

הקיצוצים הנוספים וצמצום שיעור האבטלה חשובים מאד לאובמה לקראת הבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב ב-2012.

"הנשיא ויו"ר קרן המטבע מסכימים על הצורך במדיניות שיזרזו את הצמיחה של הכלכלה העולמית בטווח הקצר, תוך שמירה על שיעור הצמיחה בטווח הבינוני", נכתב בהודעה שפירסם הבית הלבן. "כמו כן, הנשיא ויו"ר קרן המטבע ציינו את החשיבות של ייצוב הביקוש הגלובלי, במיוחד בהקשר של הכלכלות המתפתחות".

נזכיר כי השבוע הצטרף בנק ההשקעות סיטיגרופ לבנקים טובים ורבים אחרים, כשהוא חותך את תחזיות הצמיחה העולמית לשנים 2011-2012. בסיטיגרופ צופים כי הצמיחה העולמית תעמוד על רמה של 3.1% ב-2011, בהשוואה לתחזית קודמת של 3.4%. לשנת 2012 צופים כלכלני סיטיגרופ צמיחה של 3.2%, בהשוואה לתחזית קודמת של 3.7%.