"ברננקי דחה החלטתו - במטרה להגיע לקונצנזוס על QE3"

בלומברג: ברננקי דחה ההחלטה על תוכנית הרחבה כמותית כדי להשיג קוצנזוס על תוכנית כזו ■ אנליסטית: "הרחבת הדיונים ליומיים משמעותו שברננקי מעוניין בהסכמה רחבה"

הכרזתו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנאומו ביום ו', כי אין בכוונתו להכריז על תוכנית הרחבה כמותית נוספת או תכנית תמריצים מסוג כלשהו לפני הפגישה הבאה של הנהלת ה'פד' (ב-20-21 ספטמבר), מעלה את האפשרות כי נגיד הפדרל ריזרב מעוניין להגיע לקונצנזס על הצורך בתוכנית הקלה כמותית נוספת, לפי שיצהיר עליה - כך מעריכים היום ב"בלומברג".

ברננקי הודיע כי הפדרל ריזרב החליט להרחיב את משכה של הפגישה הבאה של הנהלת ה'פד' מיום אחד ליומיים והיא תתקיים ב-20 וב-21 בספטמבר. במהלכה ידונו חברי ועידת השוק הפתוח (FOMC) של הפדרל ריזרב, בהשלכות של תוכנית הרחבה נוספת לכלכלה.

על פי דבריו של ברננקי, הדיונים בספטמבר יאפשרו "דיון נרחב יותר" בהאטת הכלכלה המקומית באפשרויות העומדות בפני הבנק המרכזי. ברננקי הדגיש כי "לפד יש מגוון רחב של כלים אותם הוא יכול להפעיל במידת הצורך. אנחנו דנו באפשרויות השונות בישיבה שהייתה באוגוסט ונמשיך לדון בהן גם בישיבה הבאה בספטמבר". (לסיפור המלא)

"המהלך להרחבת הדיונים ליומיים - משמעותו שברננקי מעוניין בקונצנזוס", סבורה דיאן סוונק (Diane Swonk), אנליסטית ב-Mesirow. "בסופו של דבר תהיה תוכנית רכישות שלישית, אבל לא בספטמבר. ירמזו לכך בצורה בוטה יותר בספטמבר".