רשות השידור הזמינה דוח על הרפורמה בפרסום ברדיו

על-פי הערכות, הדוח של חברת טאסק אינו כולל בחינה של הכדאיות הכלכלית של הנושא

רשות השידור הזמינה וקיבלה מחברת הייעוץ טאסק דוח העוסק ברפורמה בפרסום בתחנות הרדיו של רשות השידור - כך נודע ל"גלובס". על-פי הערכות, מסתמן כי בעקבות דרישת הרשות הדוח עוסק אך ורק באופציות העומדות בפני רשות השידור בניהול מכירת זמן האוויר שברשותה, ללא בחינת ההשלכות והכדאיות הכלכלית של כל אופציה ואופציה.

יש לציין כי חברת טאסק כבר יצרה בעבר עבור רשות השידור דוחות הכוללים הערכות כלכליות. הדוחות הוכנו לפני המכרזים שערכה רשות השידור וכללו הערכות כלכליות לגבי הרווח הצפוי לרשות. כזכור, מי שזכתה ב-3 המכרזים האחרונים היא שפ"מ.

בימים אלה נערכים ברשות השידור לקראת יישום רפורמה בשיווק זמן האוויר שלהם, במסגרתו יפוצל הזיכיון המוחזק כיום בידי שפ"מ לכדי 5 זיכיונות שונים. הכוונה עוררה ביקורת רבה בענף הפרסום והמדיה, ורבים סבורים כי מדובר במהלך שאין לו היתכנות כלכלית.

בקרב מתנגדי הרפורמה ובקרב מקורבים לשפ"מ מעורר עניין הדוח של טאסק תמיהה. גורמים בענף טענו כי "כיצד לא מוגש דוח כזה לוועדת החינוך של הכנסת, ואם כבר כותבים אותו - מדוע עוסקים רק בנושא האופציות לפעולה ללא היתכנות כלכלית"?

מרשות השידור נמסר: "חברת טאסק מייעצת לרשות בנושאים כלכליים הקשורים בגיבוש המכרז. המסמכים שהוגשו על-ידי החברה הינם ניירות עבודה פנימיים המשמשים את מקבלי ההחלטות ברשות".