אהוד ברק: "אל תספידו את תנועת המחאה; חכו למוצ"ש"

שר הביטחון, בפורום החינוך: "קורא לממשלה לשנות היחס כלפי המחאה" ■ הפוליטיקה הישראלית תשנה את פניה" ■ על המצב הביטחוני: "יש התרעה נוספת על פיגוע בדרום"

יומיים אחרי האכזבה מהפגנת מחאת האוהלים בת"א, שר הביטחון אהוד ברק ממליץ "לא להספיד את תנועת המחאה" וטוען כי ישנה הזדמנות לבצע "שינוי עמוק" בסדר העדיפויות.

"בפנינו הזדמנות אמיתית לביצוע שינוי עמוק בחברה הישראלית", אמר ברק בפורום החינוך שהתקיים היום (ב') במתחם המדיטק שבחולון, הכנס האסטרטגי הגדול בישראל בתחום החינוך, המתקיים אחת לשנה בסמוך לפתיחת שנת הלימודים.

"אל תספידו את תנועת המחאה", הוסיף ברק. "אני מציע לא לספור גולגלות, חכו למוצאי שבת. מדובר באחד האירועים החשובים בישראל. זו הזדמנות לבצע שינוי עמוק באמנת היסוד לשינוי סדרי העדיפויות ולחלוקת העושר. זה פתח לשיח חדש ולפוליטיקה חדשה". עוד העריך ברק כי הפוליטיקה הישראלית "תשנה את פניה; זו תהיה פוליטיקה עם פחות צביעות וזיוף".

"מדובר במחאה של השדרה המרכזית בישראל. התגובה הציבורית נרגשת ונלהבת, התגובה במערכת הציבורית מכווצת ומפוחדת", ציין ברק. "אני קורא לחברי הממשלה לשנות את היחס מהיסוד כלפי מחאה זו".

באשר למצב הביטחוני, ציין ברק כי "אנו נמצאים בהתרעה מחודשת על פיגוע בדרום, כוחות הביטחון ערוכים לסיכולו. האיום מעזה לא נחלש וחייבים להיות מוכנים. תוך 10 ימים המוקד השלישי של כיפת הברזל יופעל, ותוך 18 חודשים נהיה עם 9 סוללות".