איך מביאים קבוצה לצמרת הפרמיירליג? מבזבזים מיליארד ליש"ט

על-פי "הטלגרף", זה הסכום שבזבזו הבעלים מאבו-דאבי על מנצ'סטר סיטי מאז רכשו אותה ב-2008; ההוצאה העיקרת: 433 מיליון ליש"ט על רכישת שחקנים חדשים

שלוש שנים בדיוק מאז רכשה זרוע ההשקעות של אבו-דאבי (ADUG) את מנצ'סטר סיטי, מתבררים היקפי ההשקעות של השייח'ים במועדון האנגלי.

"הדיילי טלגרף" מפרסם כי ההשקעה של ADUG, בראשות השייח' מנצור בין זאיד אל-נאיאן, חצתה כבר את רף המיליארד ליש"ט, לפי התחשיב הבא: 210 מיליון ליש"ט עבור רכישת המועדון מידיו של תאסקין שינוואטרה; 433 מיליון ליש"ט בגין רכישות שחקנים חדשים (כולל זאתי של סמיר נאסרי, שהצטרף לקבוצה בשבוע שעבר מארסנל); 360 מיליון ליש"ט על תשלומי השכר של המועדון.

לפי התחשיב הזה, הוציאה סיטי 915 אלף ליש"ט בממוצע ליום מאז נרכשה על-ידי ADUG, מה שכנראה יהפוך אותה סוף סוף בעונה הקרובה למתמודדת ראויה על תואר האליפות בפרמיירליג.

כמובן שסכומים אלו לא כוללים כספים נוספים שהוציאה סיטי במהלך התקופה, בין היתר על כ-10 מיליון ליש"ט על שדרוג מתקן האימונים של הקבוצה, דמי שכירות שנתיים לאצטדיון של הקבוצה שמגיעות לידי עיריית מנצ'סטר, בסך כ-20 מיליון ליש"ט; והוצאות תפעוליות שונות.