פיגוע נגד מוסלמים בדנמרק: הרוג ופצועים מירי לעבר מסגד

גבר בשנות ה-30 לחייו פתח באש לעבר מתפללים שיצאו ממסגד במערב הבירה הדנית, כשאלה יצאו מהמבנה עם תום תפילה לרגל עיד אל-פיטר, לציון סוף חודש הרמדאן

השלווה בסקנדינביה שוב הופרה, הפעם במה שנראה כפיגוע שנאה שכוון נגד מוסלמים. אלמוני פתח באש בצהריים לעבר מתפללים שיצאו ממסגד בבירה קופנהגן, פגע בשלושה מהם והביא למותו של אחד. את הירי הוא ביצע עם תום תפילות עיד אל-פיטר בבית התפילה המוסלמי, המציינות את תום חודש הרמדאן.

אחרי המעשה, הצליח החשוד - שתואר כגבר בשנות ה-30 לחייו - להימלט מהמקום. עדי ראייה טענו כי הירי בוצע ממכונית חולפת, אולם ההערכה במשטרה המקומית היא כי הפרטים אינם נכונים. האחראי למעשה הצליח להימלט מהזירה - במערב קופנהגן - מבלי להשאיר אחריו עקבות.

לפי דיווחים מזירת האירוע, נורה לעבר המתפללים המוסלמים צרור של 20 יריות. דובר משטרת דנמרק ציין כי סמוך למסגד פועל גם מכון לתרבות האיסלאם, שנוסד בשנות ה-70 על-ידי מהגרים מפקיסטן שהגיעו למדינה. כל צירי התנועה באזור נחסמו, בניסיון להתחקות אחר האחראי לירי.

דובר המוסד מסר לסוכנות הידיעות AP כי האירוע התרחש במגרש חנייה בפתח המסגד, בזמן שבמקום שהו מאות בני אדם שסיימו את התפילה.

עד ראייה להתרחשויות, בוקראן כורשי, סיפר בריאיון: "ראיתי קבוצת גברים צעירים שהתקוטטו ביניהם. זמן קצר אחר כך נשמעו שם בין 15-20 יריות". כורשי, שהיה בקרבת מקום יחד עם בנו בן ה-10, הוסיף כי בזמן הירי - "ראיתי אנשים, נשים וילדים מתכופפים ומחפשים מחסה מאחורי מכוניות. זה היה מראה נורא".