"75% סבירות למיתון גלובלי; צפו למשבר שיימשך 20 שנה"

רוג'ר נייטינגל, כלכלן ואסטרטג השקעות, בראיון ל-CNBC: "הקפיצה המשמעותית בצמיחה התרחשה לפני יותר משנה; אהיה מרוצה ממשבר שיימשך רק 7 שנים"

"ישנה וודאות של 65-75% למיתון גלובלי, אשר עשוייה להוביל גם למשבר עמוק", כך מעריך רוג'ר נייטינגל (Roger Nightingale), כלכלן ואסטרטג השקעות ב-RDN, בריאיון ל-CNBC.

"הקפיצה המשמעותית בצמיחה הגלובלית התרחשה לפני יותר מ-12 חודשים, והיא ממשיכה לספוג האטה", מסביר נייטינגל. "אנחנו מתקדמים לעבר הטריטוריה השלילית אשר תגיע לשיאה באביב של 2012; זה לא וודאי, אבל זה תרחיש מאד סביר. מדובר בוודאות של 65% או אפילו 75% למיתון".

עוד הזהיר נייטינגל כי "אם המיתון יתרחש הלכה למעשה, הכלכלה הגלובלית עשוייה לסבול מהאטה בצמיחה למשך שנים, ייתכן אף עשורים. תקופה של 7 שנים תיחשב כמשבר קצר - משברים עמוקים נמשכים בדרך כלל הרבה יותר, ואני אהיה מרוצה במיוחד אם משבר עמוק בעקבות מיתון אפשרי, יתרחש רק 7 שנים. ייתכן שמשבר גלובלי יימשך יותר מ-20 שנה".

"הכלכלה בארה"ב מאד תחרותית כרגע", ניסה נייטינגל להציג את הצדדים החיוביים במצב כיום. "יש לה לא מעט יתרונות בסקטור הפיננסי, בתחום החקלאות באזורים אחרים. יש כמה נקודות אור, אולם השאלה היא אם הן יובילו לצמיחה מספקת בשביל שלא ניכנס למיתון".

בהתייחס לאירופה, הסביר נייטינגל כי "היבשת נמצאת בצרות צרורות", והזהיר כי "ייתכן וגם סין והודו מתקדמות באותו מסלול לעבר משבר חובות".