Innovid מגייסת 9.5 מיליון דולר מסקויה קפיטל ומדויטשה טלקום

הטכנולוגיה של חברת הסטארט-אפ הישראלית מאפשרת להטמיע פרסומות תלת-ממדיות בתכני וידיאו באינטרנט באמצעות שילוב מותגים וירטואליים בתוך התוכן עצמו

חברת הסטארט-אפ הישראלית Innovid השלימה סבב גיוס שלישי בהיקף של 9.5 מיליון דולר בהובלת קרן סקויה ובהשתתפות המשקיעים הקיימים ג'נסיס פרטנרס וקרן ההון סיכון של דויטשה טלקום, T-Venture. בעקבות השקעתה של סקויה, יצטרף גילי רענן לדירקטוריון של Innovid, שגייסה עד היום כ-17 מיליון דולר, בין היתר, גם מהמשקיע הסדרתי ג'ף פולבר, שהשקיע בחברה בתחילת הדרך.

לדברי צביקה נטר, מייסד שותף ומנכ"ל Innovid, הכסף שגויס ישמש לגידול משמעותי של החברה הן מבחינת כוח אדם והן מבחינת התרחבות גלובלית. כיום מועסקים ב-Innovid 30 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל ולדברי נטר, בכוונת החברה לגייס 20 עובדים נוספים - עשרה מהם בתפקידי פיתוח ועיצוב לסניף המקומי.

כמו כן, מתכננת החברה לפתוח משרד בלונדון כדי לקדם את המכירות הקיימות באירופה שנעשו עד היום בשלט רחוק דרך הסניף בישראל. בנוסף, מסביר נטר, כי Innovid מתכננת להיכנס גם להשיק מוצר משלים בתחום המובייל.

לדברי רענן, "זיהינו את Innovid כמובילה טכנולוגית אמיתית בתעשיית הפרסום בווידיאו ואנחנו מחכים ומצפים לעזור לצביקה, טל ולשאר הצוות להמשיך ולפתח את החברה".

חברת Innovid, שהוקמה ב-2007 על-ידי נטר וטל חלוזין (סמנכ"ל טכנולוגיות), מפתחת טכנולוגיה שמטרתה לעשות כסף מתכני וידיאו. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת להטמיע פרסומות תלת-ממדיות בתכני וידיאו באינטרנט באמצעות שילוב מותגים וירטואליים בתוך התוכן עצמו. כך, נוצרת התאמה גדולה יותר בין מותג המפרסם לבין התוכן עצמו וכן נוצרת אינטראקציה בין הגולש לבין סרטון הווידיאו.

נטר לא מוכן לחשוף אם החברה כבר רווחית, אך מציין כי "אנחנו מוכרים יפה מאוד וגדלים מרבעון לרבעון". באשר לזהות של המשקיעה החדשה בחברה אומר נטר כי "בניגוד לשאר הקרנות הגדולות בארה"ב, לדעתי מדובר בהשקעה המשמעותית הראשונה של סקויה בפלטפורמות של וידיאו, מאז ההשקעה ביו-טיוב".

חברת Innovid עובדת היום מול אתרי התוכן המובילים בארה"ב כמו CBS, CNN, MTV, NBC ואחרים ומול מפרסמים גדולים דוגמת קוקה קולה.